čtvrtek 2. června 2016

On my wishlist #4



Jedná se o týdenní projekt s cílem každou sobotu zveřejnit článek s několika knihami,
které leží na vašem knižním wishlistu. Projekt je od Book Chick City.


Je sobota, což znamená další On my wishlist! Opět jsem si článek napsala dopředu, aby se nemohla opakovat nepříjemná situace, která se nám (bohužel) už opakovala asi dvakrát, možná i třikrát - sobota bez On my wishlist. Cítím se fakt hrozně, že jsem neschopná sepsat alespoň pár článků dopředu, ale budu k vám naprosto upřímná - nic se mi nechce. Vůbec nic, co se týče blogu. Ani přednastavovat články se mi nechce, jak moc mě štve bolí to, jak to s blogem jde ke dnu. Ale dobrá, řekla jsem si a otevřela tenhle rozepsaný článek - WFS je jako tvoje zlatíčko, nemůžeš se na něj vykašlat, když pro tebe znamená tolik! A tak tedy píšu!

Dnes vám představím další tři knihy - 47 Róninů, Šmírák a Sestry Makiokovy.


47 Róninů

Legendární příběh o věčné lásce a o 47 statečných samurajích, kteří kvůli zradě ztratili pána a stali se z nich vyděděnci beze cti - róninové. Přísahají, že svého pána pomstí, aby jeho duše konečně našla klid, a že jeho krásnou dceru Miku zachrání ze spárů proradného pána Kiry. Čeká je těžký úkol, protože proti sobě mají mocného protivníka. Jsou nuceni hledat pomoc u míšence Kaie, jehož kdysi zavrhli jako démona. Na cestě za odplatou čelí bájným netvorům, čarodějnici a neuvěřitelným hrůzám... Napsáno podle scénáře ke stejnojmennému filmu s Keanu Reevesem v hlavní roli.

Knihu 47 Róninů jsem už přečetla, ale v době, kdy jsem si tyhle koláže do On my wishlist připravovala jsem po té knize jen zasněně toužila. Dostala jsem ji jako recenzní výtisk z nakladatelství Brána - a měla bych se fakt stydět, že jsem ještě nenapsala recenzi. Každopádně je to taková zvláštní kniha, která zřejmě není pro každého, ale hrozně se mi líbila svým tajemným nádechem a námětem.


Šmírák

Šmíruje život úplně cizích žen. Identifikuje se s nimi a chce o nich všechno vědět. Jako pozorovatel. Na útěku před svým vlastním bytím, které je plné neúspěchů a odmítání. Jen z dálky, avšak s naprostou oddaností, miluje krásnou Gillian Wardovou. Podílí se na jejím dokonalém životě s pohledným manželem a roztomilou dcerkou. Jednoho dne však ke svému zděšení zjistí, že se nechal ošálit vnější fasádou. Život té ženy není takový, jak se zdá. V téže době začne obyvatele Londýna děsit série vražd. Vrah si vybírá osaměle žijící ženy, které pomstychtivým, sadistickým způsobem zabíjí. Policie hledá psychopata, muže, který nenávidí ženy...

Šmírák - už podle názvu to zní jako trošku... úchylná kniha, že? Původně jsem ji viděla někde v knihkupectví u nás ve městě a zaujala mě takovou tou svou temnou obálkou - a když jsem si na ni po pár měsících zase vzpomněla rychle jsem si přečetla anotaci a řekla si: Jo! To chci! A tak zatím straší na mém knižním wishlistu.


Sestry Makiokovy

Děj románu nejvýznačnějšího japonského autora 20. století se odehrává v Ósace těsně před vypuknutím 2. světové války. Na pozadí snah o provdání třetí ze čtyř sester Makiokových se rozvíjí obraz života a pozvolného úpadku kdysi zámožné obchodnické rodiny, postupné zanikání tradičního způsobu života a staré kultury. Dosud neprovdaná Jukiko, které je již přes třicet let, elegantní, jemná, ale i nepoddajná mladá žena, prochází řadou "seznamovacích schůzek" s dohozenými nápadníky, avšak ke sňatku stále nedochází. Obětí se stává nejmladší ze sester, dívka moderní a energická, neboť podle tradičních zásad japonského rodinného systému se mladší sestra nesmí vdát dřív než starší. Po mnohaletém úsilí se podaří najít nápadníka společensky přijatelného pro rodinu i Jukiko a sňatek uzavřít, ale to se již na obzoru stahují mračna mezinárodního válečného konfliktu.

Sestry Makiokovy jsou podobný případ jako 47 Róninů. Nebude to kniha pro každého, protože ne každého zajímá (tak jako mě) toto období v té oblasti. Já jsem tím téměř posedlá, zřejmě to bude tím, že jsem posdlá Gejšou (ale o tom zase někdy jindy, Arthur Golden nám sem teď lézt nebude) ale zkrátka mě ta kniha zaujala a moc si ji chci přečíst, protože mám tuhle tématiku ráda - tohle období, to místo a tak. Pokud budu moct, vezmu si ji jako další recenzní výtisk z nakladatelství Brána.

0 komentářů:

Okomentovat