úterý 10. července 2018

Recenze: Lord John a Bratrstvo čepele - Diana Gabaldon

Že je Cizinka nejlepší historickou romantickou sérií, se mnozí přesvědčili už dávno. Ale další knihy od autorky jsou opomenuté, což je v tomhle případě skutečně škoda. Pokud si potrpíte spíše než na sladká slůvka, na nefalšovaný popis oné doby, Lord John vás zaujme! :)

1920x1080px_slide_kino_Lord_John_Bratrstvo_cepele

Počet stran: 552
Vazba: Vázaná
Rok vydání: 2018

Kdykoliv se ke mně dostalo jméno Diana Gabaldon, nikdy mě nenapadlo přemýšlet o čemkoliv jiném než její světově prosnulé sérií Cizinka. Proto jsem byla vskutku překvapená, když jsem se o ni začala více zajímat, a zjistila, že má mnoho dalších knih. Jednou z nich je právě Lord John, který se v sérii Cizinka objevil pouze okrajově, nicméně, to vám být líto nemusí. Má vlastní sérii, která je možná méně známější, ale podobně dobrá!

Zatímco se první díl nesl spíše v duchu takové historické "detektivky", v druhém zabruslíme do vážnějšího tématu. Na světlo se dostává stará událost, která lordu Johnovi nedá spát a tak se setkáváme znovu i s oblíbeným hrdinou série Cizinka - Jamiem Fraserem, který si v tomhle díle zahraje menší, přesto důležitou roli. Jen on totiž ví pár důležitých věcí, které mohou celou událost objasnit. Ke všemu v Anglii probíhá válka a Johnovo srdce je zaměstnáno románkem, který by nemusel končit vůbec hezky. Zkrátka na něj čeká pořádné dobrodružství.

Hlavního hrdinu nelze nezbožňovat. Samozřejmě, nejedná se o sladkou Claire ani okouzlujícího Jamieho, ale přesto má John cosi do sebe. Je vtipný, vytrvalý a odhodlaný prát se za vše, co je mu svaté. Jeho charakter tvoří skvělý kontrast vůči době, v které se děj odehrává. A jak je u autorky známo, z vedlejších si můžete vybírat nespočet dalších oblíbenců. Řada se dostane dokonce i osoby z níže postavené společnosti.

Děj se odehrává v 18. století, kde jinde, než v Anglii. V sérii Cizinka se autorka tou ošklivější částí společnosti příliš nezabývala, protože by to úplně ke knize nesedělo, nicméně tady měla volnou ruku, co se týče míst, která v knize navštívíte, nebo opravdu bohatá slova.

Zápletka byla jedním slovem skvělá. Přesto, z jejího ukončení nemám úplně dobrý pocit, jako kdyby konci cosi chybělo a potřebovalo by ještě dopracovat. To pro mě u knihy od téhle autorky bylo celkem zklamání - její zápletky jsou ve většině případů bohaté, rozvinuté a neskutečně chytlavé. Nebýt té jediné chyby, přesně to samé by splnila i tahle kniha. Takhle bohužel musím konstatovat, že se mi více líbil první díl, který byl úžasný od začátku až do konce.

Autorčino psaní je bezkonkurenční. V tomhle žánru se vyzná, čtenáře umí dlouhou dobu vodit za nos a vést z jednoho zvratu do druhého. Nechybí zde akce ani peprná mluva, děj není předvídatelný a čtení téhle (na poměry autorky) kratší knihy si budete užívat.

Knihu bych ráda doporučila fanouškům série Cizinka, kteří hledají zpestření mezi vydáním jednotlivých dílů. Skvěle to k sérii padne a nahlédnete na onu dobu z úplně jiného úhlu. Za sebe doporučuji.

4/5