čtvrtek 2. června 2016

On my wishlist #6


Jedná se o týdenní projekt s cílem každou sobotu zveřejnit článek s několika knihami,
které leží na vašem knižním wishlistu. Projekt je od Book Chick City.



Opět je tu sobota a s ní i další příspěvek do oblíbeného meme od Book Chick City - do On my wishlist. Před tím mi to s On my wishlist o sobotách příliš nevycházelo, takže jsem se nakonec dostala k tomu, abych si tyhle články napsala trošku víc dopředu a nemohlo se mi znovu stát, že bych některou sobotu (pro mě osobně je to spíš caturday) nechala bez On my wishlist. Takže ano - tenhle článek je psaný týden dopředu.

Knihy, které vám dnes ukážu jsou Hledání Aljašky (jen bych raději ono nové vydání, ale v době, kdy jsem tyhle koláže dělala ještě nebyla obálka k dispozici), Hvězdy nám nepřály (ty bych zase raději v původním vydání, ale to jsem v době, kdy jsem tuhle koláž připravovala nenašla jako obrázek v dobré kvalitě) a Čtyři roční doby. První dvě knihy jsou obě od stejného autora - a to Johna Greena, od kterého jsem zatím četla jen kousek právě z knihy Hvězdy nám nepřály (a to ještě na čtečce), ale má mi teď od něj v nejbližší době přijít další kniha - a to Papírová města, takže jsem zvědavá, jak mi jeho styl psaní sedne. Oproti tomu kniha Čtyři roční doby, která je od mého oblíbeného spisovatele Stephena Kinga, pro mě nebude žádným překvapením, protože jsem ji už četla - a vzhledem k tomu, jak moc mě uchvátila bych ji ráda měla doma.



Hledání Aljašky


Románový debut dnes už známého Johna Greena je strhujícím vyprávěním o dospívání a hledání sama sebe. Šestnáctiletý Miles, posedlý sbíráním posledních slov významných osobností a touhou hledat "velké Možná", je spíše outsiderem mezi svými vrstevníky. Jeho život získá zcela novou podobu, když přejde na internátní školu Culver Creek. Zde se rychle spřátelí se svérázným spolubydlícím a okouzlující, naprosto nepředvídatelnou Aljaškou Youngovou. Okamžitě je vtažen do světa, kde se porušují školní pravidla, pořádají různé večírky i provokace. Miles ožívá v dennodenním kontaktu s novými kamarády a stále víc miluje fascinující Aljašku. A tak vývoj směřuje k okamžiku, kdy se všechno nečekaně navždy změní... Živý, naléhavý a nekonečně dojemný příběh. Americkou knihovnickou asociací byl zařazen mezi deset nejlepších knih pro dospívající.

Knihu hledání Aljašky jsem původně neměla v úmyslu si pořizovat, ale v průběhu prokousávání se knihami, které mám doma, jsem jednoduše změnila názor. Námětem mi tahle knížka přijde rozhodně zajímavá a John Green by nemusela být špatná volba, takže jsem si řekla proč ne? Jen by to chtělo to druhé vydání, protože se mi tahle obálka absolutně nelíbí.



Čtyři roční doby


Čtyři roční doby se poněkud vymykají Kingově tvorbě nejen rozsahem, ale především laděním, a mohou proto být příjemným překvapením i pro čtenáře, kteří zrovna nejsou příznivci Mistra hororu. Sám King je označuje za "přirozeně šťastnou knihu" a uvádí, že "tři z nich nejsou horory". Se dvěma novelami se čeští čtenáři mohli setkat v dnes už historickém prvním vydání Kinga u nás vůbec - vyšly v roce 1991 v nakladatelství Práce pod názvem jedné z nich, Nadaný žák (druhou novelou bylo Tělo). Tři jsou u nás známy také ve filmové podobě: Tělo bylo natočeno pod názvem Stand By Me (Stůj při mně), Nadaný žák byl distribuován pod původním názvem a film Vykoupení z věznice Shawshank vypustil z titulu Ritu Hayworthovou. Kniha Čtyři roční doby vychází nyní v úplné podobě, jak ji koncipoval Stephen King.

Čtyři roční doby je kniha, kterou jsem četla už když jsem začala chodit ve městě do knihovny. A uchvátila mě. Mám strašně ráda povídkové knihy od Stephena Kinga - a právě v téhle knize mám hrozně moc ráda úplně všechny. Krom toho jsem se zamilovala i do filmového zpracování jedné z nich - a to do Vykoupení z věznice Shawshank (název povídky je Rita Hayworthová a vykoupení z věznice Shawshank, pokud se nepletu) takže je pro mě tohle jasná volba na wishlist.



Hvězdy nám nepřály


Zajímavá a citlivá knížka o šestnáctileté Hazel, která trpí rakovinou a sblíží se s Augustem, jemuž se podařilo tuto nemoc překonat. Ti dva mladí lidé se výborně doplňují, a navíc je spojuje originální pohled na život i na chorobu, která je postihla. "Nejvtipnější smutný příběh" je napsán s mimořádným smyslem pro humor a sarkasmus a díky autorovu vyprávěčskému talentu vyznívá velmi působivě.
Nové vydání připravujeme v souvislosti s aktuálním filmovým zpracováním - stejnojmenný snímek vznikl podle tohoto knižního bestselleru a v hlavních rolích představí Shailene Woodley a Ansel Elgort.

Hvězdy nám nepřály je kniha, která patří mezi knihy, co už si nějakou dobu chci přečíst. Kousíček, asi třicet stran jsem četla u sebe na čtečce, ale vzhledem k tomu, že na čtečce čtu jen pokud to jinak nejde bych byla jednoduše mnohem radši, kdybych tu knihu měla doma v klasickém provedení. Krom toho je původní vydání kouzelné - i filmové má co do sebe, ale po dlouhém rozmýšlení jsem stejně došla k závěru, že chci být věrná svým milovaným hardbackům a originálním obálkám.

0 komentářů:

Okomentovat