čtvrtek 2. června 2016

Filmovo-seriálový koutek: Faking It / Předstírání

Už jsem nějakou dobu nenapsala žádný článek o filmu anebo seriálu, takže jsem se rozhodla konečně napsat článek o jednom fajn seriálu, který teď sleduju. Jmenuje se Faking It (česky Předstírání) - víc si ho tedy rozebereme v celém článku! ^^

Žánr/y: Komedie/romantika
Hodnocení na ČSFD: 66%Délka epizody: 20 minPočet sérií: 3
Faking It (Předstírání) je o dvou absolutně nejlepších kamarádkách - Amy a Karmě. Ty se s novým školním rokem potýkají s poněkud nepříjemným problémem... neoblíbeností. Karma ze začátku chce první den předstírat slepotu, aby byla zajímavá, ale když se jí to nedaří, vzdává to. Naskytne se jim ale jiná šance - jsou pozvané na party, kde si je Shane, který je shodou okolností otevřený gay, splete s lesbickým párem, který ještě "nevyšel ven". Když je tak Shane i vyhlásí, třebaže se mu Amy marně snaží vysvětlit, že spolu s Karmou nechodí, rozkřikne se to po celé škole. Tehdy Karma - zoufale toužíc po pozornosti a popularitě - požádá Amy, aby s ní předstírala, že jsou pár. Domluví se, že to tak budou předstírat až do vyhlášení krále a královny plesu, protože obě prošly nominací. Třebaže jsou ve skutečnosti obě dívky jen nejlepší kamarádky, Amy si ale časem začne uvědomovat, že Karmu asi doopravdy miluje... 
Když jsem tenhle seriál viděla poprvé, říkala jsem si: Co to je sakra za blbost? Tehdy jsem ale netušila, že se na něj za pár měsíců začnu dívat úplně od znovu a že nakonec budu i netrpělivě vyhlížet třetí sérii, jaká ironie. A faktem je, že je Faking It tak trošku... no ano, blbost. Musím se přiznat, že se na komedie obecně většinou nedívám. Skutečně. Prostě mě to nebaví, ALE - Faking It je něco jiného. Původně jsem se na to začala dívat díky LGBT tématice, která je s celým seriálem opravdu hodně silně spjatá: hlavní hrdinky nějakou dobu předstírají, že spolu chodí a že jsou na holky, potom jedna z nich zjistí, že možná na holky skutečně je... a pak je tu Shane, jedna z nejlepších postav, jaké jsem v poslední době viděla. A to ne protože je to gay, ale protože... je na něm něco naprosto otevřeného a dokonale upřímného. A jeho humor je zkrátka nezaměnitelný. Postupem času se objevují další postavy, které jsou s touhle tématikou spjaté. A s nimi přichází i řada úžasných překvapení.
Celý děj je prakticky z prostředí světa mladých lidí a je odrazem do jejich duše - alespoň v rámci možností. Z postav jsem si asi nejvíc oblíbila Amy se Shanem, později jsem si ke svému obrovskému překvapení oblíbila i Lauren - Amyiinu nevlastní sestru, která se k nim domů nedávno nastěhovala spolu se svým otcem, se kterým začala matka Amy chodit. Lauren je ze začátku dokonalá ukázka postavy, kterou prostě musíte nesnášet - je otravná, protivná, působí tak trošku jako dokonalá holčička a dokáže Amy s Karmou pěkně zatopit pod kotlem. V průběhu dalších sérií ale prochází neskutečným vývojem - a za to musím dát pořádný palec nahoru! Hlavní hrdinky se totiž v průběhu času příliš nemění, což z děje občas dělá trošku pořád jednu a tu samou písničku, co se neustále opakuje. To je škoda, ale... celý seriál je prakticky založený na jejich vztahu, takže to není až takové překvapení. 
Faking It je celkově vzato o vztazích, problémech v rodině, ale vypovídá i o hledání vlastního já. A v neposlední řadě je samozřejmě plný nejen nějakého toho "teen-drama" - ale taky spousty humoru, včetně skvělého soundtracku. Takže pokud jste fanoušky celkem nenáročných a odpočinkových seriálů, kde se hlavně pobavíte - je Faking It celkem dobrou volbou.

0 komentářů:

Okomentovat