čtvrtek 2. června 2016

On My Wishlist #28


Týdenní projekt s cílem každou sobotu zveřejnit článek s několika knihami,
které leží na vašem knižním wishlistu. Projekt je od Book Chick City.

Caturday! Pro ty z vás, kterým teď v září začala škola doufám, že byly vaše první dva týdny dobré a návrat do školy vám (moc bych vám to přála!) nekomplikovaly už písemky. Každopádně - máme tu další víkend a se sobotou pro vás mám další trojici knih, které mám na svém wishlistu a prahnu po nich. Tentokrát jsem měla v hlavě jen dvě (jednu z nich jsem si ale nechala na další článek) a tak jsem trošku projela předprodej na Buxu... a najednou jich bylo sedm. Mám díky tomu tedy připravené dvě trojice, z níž vám jednu dnes představím. Jdeme na to!


Dívka ve vlaku/Girl On The Train (Paula Hawkins)

Román, který si podmanil všechny žebříčky bestsellerů na obou stranách Atlantiku, trhá rekordy v rychlosti prodeje a je kritikou označován za letošní Zmizelou. Potřebujete vědět víc?
Rachel dojíždí ranním vlakem do Londýna. Den co den si prohlíží útulné předměstské domky, a když vlak na chvíli zastaví u návěstidla, naskýtá se jí pravidelně letmý pohled do soukromí mladého páru. Postupem času Rachel začíná mít pocit, že ty dva lidi zná. Představuje si, že je zná. Dá jim dokonce jména: Jason a Jess. Jednoho dne však zahlédne něco, co ji šokuje. Stačí pouhá minuta, než se dá vlak zase do pohybu, a náhle je všechno jinak... Krátce nato se Rachel dozví, že se "její" Jess pohřešuje, a proto se rozhodne obrátit na policii. Není si jistá, zda tím nenadělá více škody než užitku, zatímco se stále více zaplétá do příběhu, který není její, ale jenž nakonec obrátí naruby život úplně všem...

Dívka ve vlaku mě původně zaujala při brouzdáním za hezkými obálkami, když jsem hledala na Pinterestu. Narazila jsem na ni, líbila se mi obálka, ale víc jsem to nějak neřešila. Později jsem si ji možná přidala na Goodreads, ale nebyl v tom žádný vážný zájem. Měla by ale vyjít teď na podzim u nakladatelství Ikar - a díky tomu jsem na ni narazila v předprodeji, přečetla si anotaci a... zahořel čtenářský zájem.


Dánská dívka (David Ebershoff)

Románové zpracování skutečného příběhu malíře Einara Wegenera a jeho manželky Grety začíná nevinnou prosbou o pomoc, aby se na dalších stranách rozvinulo ve strhující vyprávění o neobvyklé lásce, osobní svobodě a odvaze vzepřít se obecnému mínění.
"Uděláš pro mě něco?" zeptala se Greta a netušila, co tím rozpoutá. Potřebovala dokončit obraz, a protože jí nepřišla na závěrečné sezení modelka, neviděla jinou možnost, než použít jako náhradní model svého muže. Sotva si však Einar oblékne punčochy, dámské šaty a střevíce, v jeho nitru se cosi změní: uvědomí si, že je ve skutečnosti ženou, nikoli mužem, a zatouží po změně pohlaví. Není to však snadné. Einarův příběh se odehrává ve dvacátých letech, kdy lidé jako on často končí v ústavech pro choromyslné. V pařížských salonech možná dekadence dostupuje vrcholu, ale ve většinové společnosti stále převládá názor, že cítit se jako zajatec ve vlastním těle může jen psychopat, a toho je nutné razantně léčit.
Einar už ale sní svůj velký sen a nechce se jeho splnění vzdát. Kolik osobní odvahy, pochopení a podpory bude potřebovat, aby se mohl vnitřně osvobodit? Jak silná musí být láska ženy, která je ochotna vyhovět tak nevšednímu přání svého muže? Jaké jsou pocity člověka, který by rád unikl své předem dané identitě?

Nikdy bych si asi podobné knihy nevšimla, ale díky filmové adaptaci jsem na Dánskou dívku narazila. Hodně mě film zaujal nejdřív svým námětem, ale potom i faktem, že v něm hraje můj oblíbený herec Eddie Redmayne... a pak to šlo hodně rychle. Neskutečně si mě získal ten nápad a na film bych hrozně moc chtěla jít do kina, ale díky faktu, že je již vydaná kniha jsem na vážkách. Snad si ji stihnu sehnat dřív, než film vyjde.



Mechanický anděl/Clockwork Angel (Cassandra Clare)

První díl nové trilogie od autorky Nástrojů smrti.
Poté, co osiřelé Tesse Grayové zemře teta, která se o ni starala, vyplouvá dívka v dubnu roku 1878 z New Yorku do Londýna za svým bratrem Nathanielem. V přístavu na ni však nečeká Nate, nýbrž prapodivná dvojice žen, jimž se přezdívá Temné sestry. Uvězní ji v jejich domě a připravují ji pro záhadného Magistra, který ji chce získat. Při nezdařeném útěku Tessa zraní jednu ze služebných, ze které se vyklube podivná mechanická bytost. Záchrana přijde z nečekané strany - v Temném domě se objeví Will Herondale, jeden z lovců stínů...

Otevřeně říkám, že jsem ještě Nástroje smrti nečetla. S autorčiným stylem psaní jsem si v době, kdy jsem zkoušela číst Město z kostí, nějak nesedla a potom už jsem neměla šanci to zkusit znovu, až teď doma Město z kostí mám. Každopádně mě víc láká právě tahle trilogie, takže mě moc potěšilo, že u nás vyjde u nakladatelství Yoli - a jsem si jistá, že určitě nejsem jediná, koho tahle zpráva potěšila ♥

0 komentářů:

Okomentovat