čtvrtek 2. června 2016

On my wishlist #2


Jedná se o týdenní projekt s cílem každou sobotu zveřejnit článek s několika knihami,
které leží na vašem knižním wishlistu. Projekt je od Book Chick City.



Jakmile nastane sobota, znamená to On my wishlist - i tentokrát se mi podařilo On my wishlist napsat dopředu, abych jej mohla zveřejnit právě v sobotu, kdy se také zveřejňovat má. Tentokrát vám představím knihy Už mě vidíš?, Pastýř smrti a Sběratel nevěst. (Celkem temná trojice knih)


Už mě vidíš?

Novodobý Jack Rozparovac děsí Londýn. Je tady ovšem jeden podstatný rozdíl…
Konec devatenáctého století. Londýnskými ulicemi obchází vražedný přízrak, který si nechává říkat Jack Rozparovač. Své oběti zohavuje a vyřezává jim vnitřnosti. Policii posílá výsměšné dopisy a je na své činy zjevně pyšný. Nikdy není dopaden.
Začátek jednadvacátého století. Jack Rozparovač se vrací. Jako by se zhmotnil jeho duch, jen tentokrát nevraždí laciné prostitutky, ale dobře situované ženy středního věku. Postupuje systematicky a brutálně, přesně podle svého vzoru: obětem podřízne hrdlo a vyjme orgány. Opět posílá dopisy na policii. A policie je bezradná stejně jako tenkrát.
Jeden rozdíl tady ale přece jenom je: vrah je podivně fi xovaný na mladou policistku Lacey Flintovou. Proč se jí v dopisech vysmívá? Proč si vybral zrovna ji? Co od ní chce? Možná je klíč k dopadení pachatele právě v odpovědích na tyto otázky. A možná si nakonec bude Lacey přát, aby ty odpovědi nikdy nenalezla…

Kniha Už mě vidíš, jež vydalo nakladatelství Domino mě zaujala už svou zvláštní obálkou. Jakmile jsem v anotaci narazila na ''Jack Rozparovač'' měla jsem ihned jasno. Jack Rozparovač je legenda - a tahle kniha vypadá skutečně dobře. Tenhle typ se mi zkrátka líbí - a i podle ukázky vypadá Už mě vidíš? skvěle.


Pastýř smrti

Nejvíce ho vzrušují náhodné hry. Rád si hraje s obyčejnými lidmi. Někým, jako jste vy. Seznamte se s Francisem Ackermanem, nejděsivějším sériovým vrahem v Americe… Pokud se zúčastníte jeho hry, bude vás stopovat, pak vás chytí. Nechá vás naživu. Nebo zemřete. Je tolik odlišných způsobů, jak zemřít, a on je zná všechny. Je to součást jeho hry. Chcete si zahrát? Francis Ackerman ano. A právě vás našel…

Pastýř smrti - anotace je velice lákavá, kniha má nádhernou obálku a po dějové linii a námětu mi přijde jednoduše úžasná. Už jsem po ní hodněkrát pokukovala v knihkupectvích, jak moc jsem se do ní zakoukala. Už si na ni dělám místo v knihovničce...


Sběratel nevěst

Brutální psychopat si pořizuje sbírku mladých dívek. Bohužel mrtvých…
Sériový vrah, lidská zrůda, si umanul zabíjet krásné mladé ženy z Denveru a okolí. Unáší je z jejich domovů, aby je posléze v odlehlých stodolách nechal vykrvácet k smrti. A zanechává u nich vzkazy, které zdánlivě nedávají smysl.
Agenta Brada Rainese a psycholožku Nikki Holdenovou ale zavedou k jistým svérázným lidem, kteří pomohou s luštěním podivných šifer a dovedou je až ke zvrhlému zabijákovi. Ten se opravdu neštítí ničeho.
Jeho zavilá "jízda za smrtí" se stupňuje a mrtvých "nevěst" přibývá - až do závěrečné kapitoly, kdy jsou po nervy drásajícím finále konečně zodpovězeny všechny otázky - i ty nevyřčené…

Do třenice všeho dobrého, zlého, temného a brutálního tu mám ještě knihu Sběratel nevěst od autora, jež napsal další dvě pěkně vypadající knihy, co vydalo nakladatelství Metafora - Dcery Lamače kostí a Hřbitov pátera Hansena. Já jsem si ale vybrala již zmiňovanou třetí knihu, která se jmenuje Sběratel nevěst. Tuším, že už jsem se s knihou, která měla podobný námět setkala, možná proto mě tak zaujala. Každopádně to vypadá na pěkné, napínavé počtení.

0 komentářů:

Okomentovat