čtvrtek 2. června 2016

On My Wishlist #27


Týdenní projekt s cílem každou sobotu zveřejnit článek s několika knihami,
které leží na vašem knižním wishlistu. Projekt je od Book Chick City.


Je až podezřelé, že se knihy, které si přeju... nějak vytrácí. Je jich čím dál méně, což je opravdu velice, ale velice podezřelé. Nemám ponětí čím to je, proč, jak, ale je to tak. Naštěstí existují kouzelné knižní blogy, novinky a internetová knihkupectví, takže když se přiblíží sobota (anebo se výjimečně dostanu k tomu, abych články skutečně psala dopředu) tak využívám všech možných i nemožných prostředků, takže vám On My Wishlist opět přináším. Co by to taky bylo za caturday (sobotu) bez On My Wishlist? :-)


Černý led (Becca Fitzpatrick)

Někdy je nebezpečí sotva patrné - až dokud není pozdě.
Britt Pfeifferová se připravovala na výlet do Tetonských hor, ale nečekala, že se k ní bude chtít přidat její bývalý přítel Calvin, který ji stále pronásleduje v myšlenkách. Jenže než stačí Britt zpracovat své city ke Calvinovi, nečekaná bouře ji přinutí vyhledat přístřeší v osamělé chatě u dvou velmi hezkých obyvatel - jenže tito muži jsou uprchlíci a uvězní ji jako rukojmí. Britt výměnou za svůj život souhlasí s tím, že muže převede přes hory. Ví, že musí zůstat naživu dost dlouho na to, aby ji Calvin našel. Všechno je ještě horší, když Britt objeví mrazivé důkazy o vraždách, ke kterým došlo v okolních horách. Tento objev z ní však může udělat vrahovu příští oběť. Jenže v horách není nic takové, jak se zdá, a všichni něco tají, včetně Masona, jednoho z Brittiných únosců. Jeho laskavost Britt mate. Je Mason nepřítel, nebo spojenec?

Černý led je romantický thriller Beccy Fitzpatrickové zasazený do zrádných kulis Tetonských hor ve Wyomingu. Zamilovat se by nikdy nemělo být takhle nebezpečné.

Černý led mě na první pohled nějak nezaujal, obálka je sice zajímavě udělaná, ale pro mě ani názvem nebyla tahle kniha žádným lákadlem. Až když jsem narazila na nějaký projekt, který byl právě téhle knize věnovaný... přečetla jsem si článek, docela jsem se ''namlsala'' a pak už to bylo snadné. Jednoduše řečeno: můj nezájem značně opadl a vytřídala ho abnormální zvědavost, zvlášť vzhledem k tomu, že teď toužím ve čtení po nějaké té změně. Tohle by mohla být docela dobrá volba, řekla bych.


Ostrov lhářů (E. Lockhart)

Přečtěte si to. A jestli se vás někdo zeptá, jak to skončí, prostě LŽETE! Báječná rodina Sinclairových. Soukromý ostrov. Velice bystrá dívka, se kterou je něco v nepořádku. Skupina čtyř přátel - Lhářů -, jejichž přátelství začne být destruktivní. Revoluce. Nehoda. Tajemství. Lži a další lži. Pravá láska. Pravda.
Moderní, sofistikovaný thriller od držitelky Printz Award a finalistky National Book Award.

Valná většina blogosféry o téhle knize mluvila a těší se slušné odezvě. Navíc tématika spojená s nějakou tou lží, to je něco pro mě. Skutečně něco přímo pro mě! Dost mě mrzí, (a vlastně i štve) že se z anotace nic moc vyčíst nedá, ale plní to svůj účel (pokud ho dobře tedy chápu) a podporuje to tajemnost, protože klasická anotace by mohla pokazit následný zážitek z čtení, když je to takováhle kniha. I tak mě to ale jednoduše mrzí, protože ráda vím alespoň přibližně do čeho jdu - takhle je to jeden veliký skok do nezmámé vody, ale jsem skutečně ochotná ten skok podniknout. Ostrov lhářů mě jednoduše zaujal a i kdyby nic jiného, chci si na něj udělat svůj vlastní názor.


Cinder (Marissa Meyer)

Šestnáctiletou Cinder považuje většina lidské společnosti za nepovedenou hříčku techniky a její macecha za neúnosné břemeno. Být kyborg ale má i své výhody - mozkové rozhraní poskytuje Cinder nevšední schopnost opravovat věci, díky čemuž se stane nejvyhlášenější mechaničkou ve městě. Právě tato pověst přivede k jejímu stánku prince Kaie, který potřebuje před výročním bálem opravit porouchaného androida. Princ opravu v legraci nazve otázkou národní bezpečnosti, ale Cinder má podezření, že věc je mnohem vážnější, než jí je princ ochoten prozradit.
Cinder touží udělat na prince co nejlepší dojem, ale se všemi plány je konec, když se její mladší nevlastní sestra a jediná lidská přítelkyně nakazí smrtelným morem, který sužuje Zemi už celé desetiletí. Macecha obviní z dceřiny nemoci Cinder a nabídne její tělo pro výzkum moru, což je "pocta", kterou dosud nikdo nepřežil.
Ale netrvá dlouho a lékaři zjistí, že jejich nové pokusné morče je zvláštní. Chirurgové, kteří proměnili Cinder v kyborga, něco skrývali. Něco cenného. Něco, kvůli čemu jsou někteří lidé ochotní zabíjet...

Cinder jsem už jednou měla v ruce, byla vypůjčená z městské knihovny a přečetla jsem z ní asi tři stránky - anebo si to tak alespoň pamatuju. Tehdy mě příliš nezaujala, ale ze tří stránek toho člověk moc nevyčte - ale tlačil mě čas, měla jsem spoustu dalších knížek na přečtení, co mě v tu chvíli táhly víc a tak jsem ji nechala být. Teď mě ale nalákala myšlenka, že bych si ji přeci jen mohla zkusit přečíst. Líbí se mi ta myšlenka, třebaže soudě jen podle anotace a samotné obálky... asi bych si ji jen tak nepřečetla. Na druhou stranu bych si ale ráda přečetla minimálně ještě Nejkrásnější, ale na to by bylo fajn začít hezky od začátku samotné série... takže zpět k Cinder, která stejně nezní vůbec špatně. Uvidíme, co z toho nakonec bude.

0 komentářů:

Okomentovat