čtvrtek 24. května 2018

Recenze: The Crown - Robert Lacey

Také jste podobně jako já možná až přílišnými milovníky britské královské rodiny? Pokud ano, kniha The Crown (Koruna) by si rozhodně neměla nechat ujít vaši pozornost. Protože Alžběta II. je opravdu skvělá osobnost!

Výsledek obrázku pro the crown series

Počet stran: 384
Vazba: Vázaná
Rok vydání: 2018

Jakmile jsem se poprvé dozvěděla o vydání této knihy, byla jsem nadšená. V zahraničí byla kniha obrovský hit, což žádné překvapení není, ale právě to jenom povzbudilo mou zvědavost, abych se o téhle krásce dozvěděla víc. Jak samozřejmě mnozí víte, kniha je spjatá se seriálem - The Crown, který se začal točit před dvěma lety a zatím má dvě série. Objevují se zde samozřejmé různé známé herecké osobnosti - ať přímo z britské nebo světové scény. Ovšem, nejdůležitější jsou postavy, které ztvárňují. Protože seriál The Crown se zaměřuje přímo na začátek britské královské rodiny.

Výsledek obrázku pro the crown seriesO tom, že Alžběta II. je fascinující osobností, se vůbec nemusíme bavit. Zná ji, miluje jí a obdivuje celý svět - ať za svůj smysl pro módu, který si po celý život udržuje, nebo to, že na anglickém trůnu sedí už dlouhých 66 let a stále to nevypadá, že by se v blízké době mělo cokoliv měnit. Ale ne vše o téhle úspěšné panovnici se můžete dozvědět skrze média - ať televizi nebo internet. Právě na ty drobnější a zajímavější detaily se zaměřuje právě seriál The Crown a zároveň i tahle kniha.
Hned na začátku knihy je pro ty zvídavější genealogiky vypsán krátký rodokmen obou rodin - jak Windsorů, tak Mountbatternů. Najdete zde jak různé datumy (ať narození nebo úmrtí), ale i tituly, které jednotlivým osobám patří. Po grafické stránce navíc rodokmen vypadá moc hezky!

A dostáváme se k obsahu! The Crown se zaměřuje pouze na události první série seriálu, tudíž jde zhruba o roky 1947-1956. Dávno předtím se svět vymanil ze spárů druhé světové války a veškerý chaos se začal uklidňovat. Dokonce i natolik, že přišel čas na svatbu.

Hádáte správně. Svatba královny Alžběty II. a jejího manžela Phillipa - prince z Edinburghu je v knize úchvatně vyobrazená. Nechybí samozřejmě pravé fotky, kde se oba manželé nádherně usmívají, stejně jako fotky ze seriálu. Můžete tak snadno porovnat výběr herců do jednotlivých rolí, ale osobně si myslím, že si nikdo stěžovat nemůže. Claire Foy a Matt Smith se do rolí skvěle hodí!

Samozřejmě, v knize se rozeberou události i dalších epizod, ale je zbytečné je vypisovat. Doporučuji, abyste se na ně podívali sami a zhodnotili, jaký poklad se povedlo Peterovi Morganovi vytvořit.

Knihu obohacují i různé články o jednotlivých postavách, které jsou plné zajímavostí, ale nepříliš dlouhé, takže se nudit nebudete. A samozřejmě nemohu opomenout velké množství kvalitních fotek, které jsou vyňaty ze seriálu, stejně jako reálné fotky královny a vším, co s danými etapami jejího života souviselo. A upřímně - je velmi těžké soustředit se na text, když váš pohled odvádí ta skvěle odvedená grafická práce nakladatelství.

Za sebe The Crown rozhodně doporučuji, i když se nejedná o levnou koupi, rozhodně je velmi kvalitní a nudit se u ní nebudete. Sama mám nyní chuť zhlédnout seriál ještě jednou a The Crown si při něm vychutnávat znovu. Doporučuji.

5/5