sobota 4. června 2016

Čajový Tag | Tea Tag



Tagová mánie mě jednoduše nemůže minout. Když jsem nedávno projížděla svoje oblíbené blogy, narazila jsem u Lucienne na ''Tea Tag'', který mě skutečně zaujal. V poslední době mám všechny tagy tak trošku slité dohromady, protože se málokdy objeví nějaký, co by byl skutečně originální - ale tenhle tag se mi opravdu moc líbí. Knihy a čaj k sobě dost dobře sedí, takže jsem si řekla: A proč ne? :-) Ospalé ráno, oblíbené album Heartstrings a čaj, to vůbec není špatný start.




1. Teplý nebo studený čaj?

V mém případě jednoduše ani jedno. Čaj piju totiž zásadně horký :-D Pokud bych se ale měla striktně držet otázky, tak čaj teplý. Studený čaj totiž skutečně nevydržím - už od malička jsem zvyklá čaj pít hned, jak se při pití nespálím. A vzhledem k tomu, že máme v rodině „plechovou hubu“, jak říkává moje mamka, tak čaj piju horký. Nějak mi totiž studený nechutná... nemám ponětí proč.


2. Silný nebo slabý?

Radši silný, u slabého pak mám pocit, že je to jen barevná vodička. Ačkoliv jsem závislá na cukru, takže je to i záležitost pořádné dávky cukru, protože si čaj nedávám nijak jinak, než s cukrem. Já vlastně všechno piju jen s cukrem. Jsem šílená cukromilka, i ten čaj musím mít sladký.


3. Lístky čaje nebo sáčky?

Vzhledem k tomu, že jsem lístky čaje nikdy nezkoušela, tak sáčky. Párkrát jsem vyzkoušela granulový čaj, který mi v té době vážně hodně chutnal, ale potom se po něm u nás slehla zem - a už se nikde nedal koupit. S podobným problémem se potýkám pořád. Každý čaj, jaký si oblíbím (kromě černého) se brzy v našem okolí nedá sehnat. Mám šílenou smůlu.


4. Piješ čaj mimo dům nebo doma?

Zbožňuju pít čaj na zahradě. Na dvorku máme zahradní houpačku, na které si s oblibou i čtu, ale pít tam čaj v obležení našich kocourů a poslouchat při tom švitoření ptáků je prostě něco pro mě. Obecně ale málokdy piju čaj jinde, než doma. Když se mě někdo na návštěvě slušně ptá, jestli si dám čaj nebo kafe, tak se pro čaj nikdy nerozhodnu. Obvykle ani pro to kafe, ale když už, tak jednoduše kafe. Z nějakého důvodu totiž nesnáším, když si ten čaj nemůžu udělat já sama - a zřejmě to bude tím, že pak nikdy nemám dostatek cukru... cukromilka jsem.


5. Oblíbený ledový čaj?

Nemůžu říct, že bych měla vyloženě oblíbený, ale asi černý s broskví od Nestea. Ten jsem měla vždycky moc ráda. V poslední době jsem si ale celkem dost oblíbila ještě jeden jiný, který jsme začali doma pravidelně kupovat s příchodem vln tepla - ledový čaj je u nás klasikou, když přichází léto.


6. Oblíbený klasický čaj?

Ze všech nejvíc černý čaj. Na ten jsem navyklá už od malička. Potom ještě jakýsi tajemný čaj, co mi dělávala babička, když jsem byla mladší a nemocná - hádám, že byl s mátou, ale ona je natolik tajemná, že se asi nikdy nedozvím, co je to za čaj. Dál mám ještě moc ráda ovocné čaje - například „Fruit Kiss“ s třešněmi a jahodami, jahodový čaj se smetanou (podivná kombinace, ale je opravdu dobrý!) anebo zelený čaj s broskví, ten přímo miluju.


7. Kde rád/a piješ čaj?

Převážně v posteli, ale jinak je mi to jedno. V oblíbeném křesílku, na zahradní houpačce, u stolu s počítačem... prakticky kdekoliv. Další z mých oblíbených míst na pití čaje je taky můj vnitřní okenní parapet. Co nám před několika lety předělávali okna, protože bydlíme v hodně starém domě, se můj parapet božsky prodloužil - a díky tomu na něm můžu (samozřejmě přes výslovný zákaz) sedět a popíjet čaj.


8. Co máš rád/a ve svém čaji? (Med/cukr/smetanu...)

CUKR! Jednoznačně cukr. Jinak si vlastně nedávám nic - ani citron, ani smetanu, med už vůbec nesnesu.


9. Měl/a jsi vždy rád/a čaj?

Už od malička jsem k němu byla vedená, takže ano. Dokonce to máme s mamkou jako ranní rituál - ráno vstát a uvařit si čaj. Někdo má kafe, my čaj. Já jsem v poslední době čaj trošičku vyměnila právě za kávu, ale pomaličku se k němu začínám vracet, protože už mi došlo moje oblíbené instantní 3v1, čaj doma máme vždycky.





10. Jaký čaj bys doporučil/a?

Tak to vážně nevím. Asi ten zelený s broskví.


11. Máš oblíbenou značku čaje?

Nemám, ani nemůžu mít. Kdykoliv si nějaký čaj oblíbím, už se u nás nedá koupit. Takže si nemůžu dovolit si nějakou značku oblíbit, ačkoliv se musím přiznat, že mám ráda Babičku Růženku, nebo jak se ta značka jmenuje. Na tu jsem si hodně rychle zvykla díky kamarádce, která má čaj taky moc ráda. Jinak mám ráda značku Lord Nelson.


12. Nejméně oblíbený čaj?

Zelený čaj s citronem. Na mě až příliš kyselý i s tunou cukru.


13. Když jíš, máš u jídla čaj?

Ne, nemám. A nikdy jsem snad ani neměla, ani jsem nad tím neuvažovala.


14. Jaký je tvůj oblíbený hrneček?

To je pěkně zákeřná otázka. Jsem hrozně moc přes hrnečky, ráda je dostávám i kupuju. Výsledkem je, že je naše skříňka na hrnečky přeplněná k prasknutí... Ale nejradši mám hrneček, který jsem dostala od Nessy k narozeninám - má přes půl litru objem - a pak ještě ty hrnečky, co jsou na fotce. Jeden z nich je firemní, mám ho od mamky z práce. Původně ho dostala ona, ale protože se mi hrozně moc líbil tvarově, jednoduše jsem si ho přivlastnila xD


15. Jaký čaj jsi naposledy pil/a?

Černý čaj, naposledy právě teď, když píšu tenhle článek.


16. Máš konvičku na čaj?

Nemám, ale časem bych si ji chtěla pořídit, tak uvidíme.










0 komentářů:

Okomentovat