čtvrtek 2. června 2016

On My Wishlist #25


Týdenní projekt s cílem každou sobotu zveřejnit článek s několika knihami,
které leží na vašem knižním wishlistu. Projekt je od Book Chick City.

Arieluma, daevas! Opět je tu caturday (sobota) a s ní mám pro vás na ukázku další trojici knih, po kterých moje knihomolské srdce neskutečně touží. Dnes je to vlastně spíš dvojice, protože mi jedna z nich už stihla záhadným způsobem přistát doma a shodou okolností jsem ji už stihla i rozečíst, takže... no, asi jsem měla ten CooBoo speciál v OMW dát dřív, kdo ví. Když ono teď bude vycházet TOLIK skvělých knížek! No, zkuste se podívat sami - v celém článku :-)



Rudá královna/Red Queen (Victoria Aveyard)

Chudobou sužovaní Rudí jsou prostí občané žijící pod krutovládou Stříbrných, špičkových válečníků s božskými schopnostmi. Mare Barrowová, sedmnáctiletá dívka patřící mezi Rudé, to bere jako fakt, na kterém nemůže nic změnit. Podaří se jí získat práci ve Stříbrném paláci, uprostřed těch, které z duše nenávidí. A rychle odhalí, že navzdory barvě své krve, dostala do vínku také jednu vražednou schopnost. Takovou, která může ohrozit a svrhnout vládu Stříbrných. Ale se sílou je nebezpečné si zahrávat. Kdo může v tomto světě rozděleném krví vyhrát?

Původně jsem měla v plánu minulý díl On My Wishlist věnovat připravovaným knihám z CooBoo, ale nakonec jsem to tak nějak nechala na příště. V CooBoo a celkově i dalších nakladatelstvích teď bude vycházet tolik skvělých knížek, že mi z toho až skoro krvácí moje fangirl-srdce. Zatímco se upínám k myšlence, že jsem přišla o možnost si přečíst dřív První, se těším faktem, že stejně nebudu vědět, na jakou knihu se soustředit dřív. A faktem je, že jednou z těch, na které se asi nejvíc těším je i Rudá královna, která mě neskutečně zaujala svojí anotací. Moc se mi líbí to rozdělení na Rudé a Stříbrné, hlavně pak i fakt, jak to bude s hlavní hrdinkou, zní to napínavě. Navíc upřímně - i kdyby nic jiného, pořád se dá kochat alespoň při pohledu na tu nádhernou obálku.


Kdybychom se neviděli (Cynthia Hand)

Smrt je všude kolem nás.
Jen si jí nevšímáme.
Dokud nemusíme.

Lex byla šťastná. Měla kompletní rodinu. Kluka, co milovala. Kamarády, kteří se na ni nedívali, jako by se měla každou chvíli zhroutit. Teď je z ní holka, jejíž bratr spáchal sebevraždu. A vypadá to, že už taková bude navždycky. Lex se teď pokouší poskládat si život dohromady a snaží se vytěsnit, co se stalo té noci, kdy Tyler zemřel. Ale je tu tajemství, které nikomu neprozradila, esemeska, kterou Tyler poslal, co mohla změnit všechno. Lexin bratr je pryč. A ona zjišťuje, že duchové nemusí být skuteční, aby vám nedovolili jít dál. Nový román bestselerové autorky Cynthie Handové, napsaný na základě niterných a osobních zkušeností.

Nejsem si úplně jistá, co očekávat od Kdybychom se neviděli, ale podle anotace bych řekla, že by se mi vážně mohla líbit. Působí celkem smutně už jen v té anotaci, což mě abnormálně na knihách přitahuje - a pokud je to skutečně taková kniha, bude to rozhodně čtivo pro mě. Na druhou stranu bych neřekla, že spadá vyloženě jen do takové kategorie, určitě tam bude i něco dalšího, něco navíc. No, uvidíme.


Skleněný trůn (Sarah J. Maas)

Srdce z ledu. Vůle z oceli. Nelítostný boj začíná.
V temných a špinavých solných dolech Endovieru si doživotní trest odpykává osmnáctiletá dívka. Celaene byla od dětství trénovaná k jednomu jedinému úkolu - stát se tím nejlepším zabijákem na světě, rychlým, tichým, neodhalitelným a všehoschopným. Ale udělala chybu. Nechala se chytit.
Korunní princ jí nabídne poslední šanci: Svobodu výměnou za velkou oběť. Musí ho reprezentovat v turnaji, kde se proti sobě postaví 24 šampionů, těch nejlepších vrahů a zlodějů z celé země. Bude to boj na život a na smrt. Pokud zvítězí, bude volná. Ovšem její soupeři umírají nejen při soubojích, ale i za tajemných okolností - Celaene teď o svůj život bojuje nejen s nimi, ale i s něčím tajemným a děsivým, co se skrývá v pozadí.

Skleněný trůn už mám sice doma, protože jsem tuhle koláž a část článku připravovala dopředu v době, kdy mi tahle kniha ještě nepřišla, ALE... to mi samozřejmě nezabraňuje o ní stále napsat, když už ji v té koláži mám. Původně mě tahle kniha vůbec nezaujala. Jednoduše jsem si řekla, že ne-e, že to není nic pro mě a že kolem toho je celkem zbytečné haló, než jsem se ještě párkrát podívala na anotaci, potom na pár komentářů... a nakonec jsem taky propadla. Aktuálně jsem na stránce 108 (psáno v pátek večer) a docela se mi to líbí. Nejsem z toho sice nějak vyloženě odvařená, ale po sto stranách už můžu říct, že se ta kniha dobře čte a hlavní hrdinka není úplně špatná, což je hodně dobré znamení. Konec konců... je to zlodějka šperků a největší zabiják v celé zemi, taková pověst už předčí kdeco.

0 komentářů:

Okomentovat