čtvrtek 2. června 2016

On My Wishlist #24


Týdenní projekt s cílem každou sobotu zveřejnit článek s několika knihami,
které leží na vašem knižním wishlistu. Projekt je od Book Chick City.

Arieluma! Vím, že dnes už není caturday (sobota), ale upřímně se přiznávám, že na včerejšek jsem tenhle článek napsat nestihla. Podle všeho na mě leze nějaká nemoc a včerejšek jsem celý otřesně prokašlala, bolela mě hlava a já nevím co ještě... dnes se zkrátka cítím líp. Každopádně - přináším vám další On My Wishlist a rovnou si zřejmě předpřipravím i další, protože díky tomu, že nakladatelství CooBoo vypustilo ediční plán na zbytek celého roku nebudu stoprocentně jediná, co si takhle našla další potencionální čtivo. Takže se směle přidávám do řady nadšenců, ALE nebudu vám ukazovat jen knihy z CooBoo, přidala jsem také jednu, po které aktuálně toužím asi nejvíc. Víc už ale v celém článku!


OTKA/The Duff (Kody Keplinger)

Sedmnáctiletá Bianca Piperová je cynická a loajální a zdaleka si nemyslí, že je mezi svými kamarádkami ta nejkrásnější. Je taky moc chytrá na to, aby skočila na lep sladkým řečičkám školního hezouna Wesleyho Rushe. Bianca ho vlastně nenávidí. A když jí dá tu nepěknou přezdívku, vychrstne mu colu přímo do obličeje.
Ale doma to teď nestojí za nic a Bianca touží po rozptýlení. Což dopadne tak, že Wesleyho políbí. A co hůř, líbí se jí to! Při pokusu se z toho nějak vykroutit se z ní a jejího úhlavního nepřítele stanou "kamarádi s výhodami". Což se samozřejmě brutálně nevydaří. Wesley neumí moc naslouchat a jeho život taky stojí za starou belu. A Bianca si s hrůzou uvědomí, že do kluka, kterého nenáviděla, začíná být trochu zamilovaná.

OTKA, aneb Ošklivá tlustá kamarádka by u nás měla vyjít ke konci října, pokud se nepletu. Mezitím už vyšlo i filmové zpracování, na které se také chystám. Sice jsem v poslední době měla spoustu přehmatů, co se týče podobných knih, ale na OTKU jsem se moc těšila už v době, než nakladatelství CooBoo oznámilo, že ji u nás vydá. Byla jsem dokonce ochotná si ji pořídit v originále, ale... když vyjde i u nás, tak si raději počkám.


Nocte (Courtney Cole)

Jmenuju se Calla Priceová. Je mi osmnáct a je mě jen půl. Moje druhá polovina - moje dvojče, můj bratr Finn - je blázen. Miluju ho. Víc než život, víc než cokoli. A i když se děsím toho, že mě stáhne s sebou dolů, jsem jediná, kdo ho může zachránit. Dělám, co můžu, abych si udržela zdravý rozum, ale topím se v tom čím dál víc. Takže se chytám stébla. Dare DuBray. Je to můj zachránce a antikrist. V jeho náručí se cítím v bezpečí. Ale taky se v ní bojím, že nevím, kam patřím. Bojím se, že jsem ztracená. Uzdraví mě, zlomí mě, bude mě milovat i nenávidět. Má moc mě zničit. Možná je to v pořádku. Protože to vypadá, že Finna zachránit nedokážu, a nemůžu milovat Darea, aniž bych všem ublížila. Proč? To kvůli tomu tajemství. Tajemství, které se tak moc snažím rozlousknout, že jsem vůbec nečekala, že to vyjde. Taky vás to překvapí.

U Nocte ještě stále pořád nevím, co mám očekávat, ale jednoduše na mě zapůsobila. Už když jsem na tuhle knihu náhodou narazila na Goodreads, tak na mě zapůsobila nejdřív svojí obálkou, ale hned potom ještě silněji anotací. Nevypadá nijak zvlášť výjimečně, ale přesto se mi na ní líbí ta relativní tajemnost, navíc má i pěkný název a při čtení to tak bude celkem překvapení, protože skutečně netuším, co očekávat, nebo ne. Rozhodně si ji ale chci přečíst, tím jsem si naprosto jistá.


Marťan (Andy Weir)

Je nejslavnějším mužem na Zemi. Má to však háček: není na Zemi...
Před šesti dny se Mark Watney jako jeden z prvních lidí prošel po Marsu. Teď je přesvědčený, že bude prvním člověkem, který tam zemře. Málem zahynul v prašné bouři a zbytek jeho posádky odletěl v domnění, že je mrtvý. Mark nemá jak odeslat zprávu, že přežil. A i kdyby se s lidmi na Zemi spojit dokázal, zásoby mu dojdou mnohem dřív, než by stačila dorazit pomoc. Mark se však nevzdává. Vyzbrojen pouze svým důvtipem, technickými dovednostmi a nevyčerpatelným smyslem pro humor, který se pro něj stane nejcennějším zdrojem síly, se pouští do tvrdošíjného boje o přežití. Jak zdolává jednu zdánlivě nepřekonatelnou překážku za druhou, začíná věřit, že by na cizí planetě přece jen mohl obstát. Jenže Mars mu ještě přichystá nejedno překvapení...
Strhující, podmanivý a přesvědčivý příběh o lidské nezdolnosti a vynalézavosti tváří v tvář beznadějné situaci obletěl celý čtenářský svět a ve všech zemích, kde vychází, sklízí nadšený ohlas.

A naší dnešní trojici knih uzavírá právě Marťan, kterého jsem původně vůbec neměla v plánu si přečíst, protože mě odrazoval námět. Podobné knihy obvykle vůbec nečtu, protože mi jednoduše nesednou - nakonec jsem ale nějakým zázrakem změnila názor a opravdu moc si ho chci přečíst. Po přečtení krátké ukázky bych docela i řekla, že mi sedne i autorův styl psaní, takže jsem natěšená jako malá holka. Navíc bych se vsadila, že by si Marťana mohla chtít přečíst i mamka - stejně už mi často krade knihy z knihovničky - a tak to mám jako takové malé dva v jednom.

0 komentářů:

Okomentovat