úterý 5. července 2016

Knižní deník | Dcera v gifech: Princezna, dcera a husička!

Arieluma! Tenhle článek jsem toužila napsat už tak dlouho! Dobře, dobře. Možná už trošku přeháním, ale fakt jsem si to přála. Ne konkrétně tenhle, ale přesněji řečeno... tenhle typ článku. A co jsem si na vás nachystala? Reakce v průběhu čtení... Moje první oběť je Dcera od Kiery Cass. Obvykle jsem se při čtení podobných článků fakt moc dobře bavila, tak doufám, že se vám bude líbit ten můj.



Jen malé upozornění: Jakkoliv se budu snažit vyhnout spoilerům, možná se nějaké objeví... Čtěte tedy jen na vlastní „nebezpečí“ - protože vám nemůžu nepřítomnost spoilerů zaručit.


Začátek čtení. Šla jsem do toho s jasnou představou toho, jak to bude vypadat: Začnu číst a bude těžké přestat. Nadšení level „už jsem ani nedoufala, že by mi ta knížka kdy mohla přijít a já si ji přečetla“ - takže jsem spokojeně sundala přebal a připravila si záložku, jenže... 


Potom ale přišel samotný začátek knihy. A víte co? Bylo to hrozný. Hned na prvních pár větách jsem protáčela panenky nad tím, jak hlavní hrdinka přemýšlí a udělala si dost krásný obrázek o ní jako takové - jestli si tuhle holku oblíbím, tak se mnou asi není něco v pořádku! Ta, že má vládnout? No to ne!


Halp. Eadlyn se ale dál chová jako husička, protože ji její rodiče - nechovají se America a Maxon nějak... divně? - požádali, aby se zúčastnila Selekce. Je to nutné pro blaho její země, ale ona se stejně dál chová jako patnáctiletá nanynka... proč. 


Začíná Selekce. Ve vší naději se modlím snad ke všem možným božstvům, která znám. Nepokaz si to, Eadlyn. Nebuď hloupá, Eadlyn. Ať už si myslíš cokoliv, třicet pět chlapů v domě, kteří stojí o tvojí ruku... to není tak zlý, ne? Prosím, božíčku. Ať to ta holka znovu nezkazí svým příšerným chováním. Jak mohl někdo rozhodnout, že z ní bude královna? Neumí se ani chovat. 


Počkat... takže v Selekci bude i Kile, kterého Eadlyn nesnáší? A jak se tam dostal? Že by ho tam přihlásila jeho matka? Hm... Ostatní jsou trošku divní, až na dva, možná tři. Erik a Henri jsou fajn, jejich příchod na scénu byl dobrý, ale stejně. Princezna se chová, jako kdyby byla generál, ne budoucí královna. Jak jí má s tímhle přístupem mít někdo rád? 


Eadlyn to schytala vajíčkem a zeleninou? *Tváří se, že se jí z toho nechce uculovat, natož pak nějak smát* Je hezké, že tam pro ní byl Henri a ten druhý, jehož jméno jsem si stále nezapamatovala... *Nakonec se stejně spokojeně usmívá* Princezna dostala přesně to, co si zaslouží. Jen škoda, že se jí v té její královské hlavičce nerozsvítí a ona se bude zaručeně jen litovat. 


Už si začínám nacházet nějaké ty favority. Aktuálně nejoblíbenější je Erik, ačkoliv oficiálně ani není součástí soutěže. Překvapivě je Eadlyn sladká i s Kilem, třebaže se „nenávidí“... Jsem v koncích, komu mám fandit nejvíc? I Henri je roztomilý, vypadá jako jeden z nejlepších nápadníků. A pak je tam ještě ten jeden... Hale? Ten taky není špatný!


Počkat, počkat. Z jednoho nápadníka se vyklubal nebezpečný podivín?! Co to sakra. Neměli náhodou všechny kandidáty do Selekce před příjezdem prověřit? Asi tam v paláci někdo nedělá úplně dobře svojí práci, což? Protože jinak by se to vědělo dopředu a k ničemu takovému by nedošlo... Ačkoliv naivně doufám, že to princeznu alespoň probere... prosím...?


Můj favorit zachraňuje situaci, awww! I přesto se ale po určitém počtu stran Eadlyn políbí s jiným. Proč si místo toho nepozve zrovna JEHO, když je naprosto evidentní, že by mohl být ten pravý? Ta holka asi potřebuje nejen doplnit rozum, ale i nějaké ty brýle.


Počkat... COŽE?! Tohle byla neskutečně podlá zrada! Jak mohl, jak proboha mohl?! A vůbec, co se to sakra... Proč? Okay, sice to do teď bylo naprosto předvídatelný, ale tohle už mi až tak předvídatelný nepřijde. Próč. (Snažím se vyhýbat spoilerům, jsem hodná holka!) 


A pak jsem tu já, během celého čtení. 
Ten konec byl divný, pěkný a zároveň... no jo, znovu - divný. Pft. Už dopředu víme, že to neskončí tak, jak by to skončit mohlo - ne, tak snadno nás autorka neošálí! I taková porce dramatu a případného šoku nikoho nepřiměje vypadnout z role a uvěřit možnosti, že by se všechno tak moc zvrtlo. 

Ale nakonec... Musím říct, že to nebylo špatný. Byla to celkem slušná oddechovka, jen bych řekla, že pod úrovní původních tří dílů obecně. Ne, skutečně nechápu, proč America s Maxonem svojí dceři tají okolnosti svojí Selekce, když by jí to mohlo pomoct. Ne, skutečně nechápu, proč je hlavní hrdinka princezna husička a nedokáže to pochopit, když jí to vlastní lid dává najevo tím, že po ní hodí kdeco. I tak ale chci další díl... protože jsem si (bohužel?) našla oblíbence. 


Četli jste Dceru, anebo se chystáte?
Jaký je váš názor na knihu i hlavní
hrdinku - anebo váš favorit? 
Pište do komentářů ^^


















12 komentářů:

  1. Ahoj,
    tak tenhle článek je naprosto boží! :) Vážně, je to mnohem lepší než ty obyčejné, klasické články. Doufám, že jich bude víc, protože jsi mě opravdu pobavila. Takže neboj, i ten Tvůj u mě zabodoval na plné čáře. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to mě upřímně moc těší! ♥ Děkuju moc ^^

      Vymazat
  2. Dobrý nápad. Sérii neznám, teda už jsem o ní slyšela, ale nečetla a ani mě neláká. Jak už jsem někde psala, mohl by to být fajn film, ale jako kniha mne to moc nezaujalo.

    OdpovědětVymazat
  3. PER-FEK-TNÍ! :-) Dokonalý článek, který vidím poprvé a zamilovávám si ho :-). Četla jsem první tři díly Selekce a byly skvělé, ale jak vidím, tak čtvrtý díl nestojí za nic. Možná, že to je kvůli překladu... Dcera v originále může být úplně jiná... Ale což, o knihu dvakrát nestojím a nejspíš ji budu dost dlouho oddalovat. Až ji "náhodou" uvidím v knihovně, půjčím si ji a pak se stejně budu do čtení nutit :-D. Každopádně ti ještě jednou chci napsat, aby jsi vytvořila více takovýchto článků, protože jsou skvělé :-). Měj se moc hezky a užij si pěkný den :-), Mimozemšťanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, že by vyloženě nestál za nic... jen je slabší, než ty ostatní, řekla bych. Selekce samotná byla postavená víceméně na vztahu mezi Maxonem a Americou + té soutěži. Je super nápad vzít to z toho druhého pohledu a ještě tam mít dívku, ale hlavní hrdinka je celkem otravná a děj trošku pokulhává :/ Jinak moc díky ♥

      Vymazat
  4. Príde mi zvláštne, ako sa zas rozbehli knihy o princeznách :D Naposledy to išlo hádam ešte keď som mala 12 ak nie menej, keď úradoval Denník Princeznej a v knižnici naň bola čakacia listina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mi to přijde zvláštní, ale jsem za to ráda :D Princezny jsou fajn, občas se taková oddechovka hodí xD

      Vymazat
  5. Suprový článek! Také mě tento styl láká, ale nevím, jak bych to zvládla :)
    Dceru jsem četla, ale byla jsem docela zklamaná. Čekala jsem od toho víc. Ale další díl si také přečtu!
    Mým favoritem je Kile, ale mám ráda i ty, které zmiňuješ, ale za mě určitě Kile!
    Nádherný článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme dvě :D A Kile je fajn, dost mu fandím. Jen se nemůžu rozhodnout, komu fandit nejvíc a kdo to podle mého názoru „vyhraje“ :D Jinak díky ♥

      Vymazat
  6. Cetla vsechny i posledni dil (v anglictine) a nevim no..uz ta serie selekce se mi jako napad na pribeh vazne libil, ale tak nejam mi tam po docteni neco chybelo a neco vadilo..mozna ta hrozna naivita hrdinek v jejich rozhodnutich...

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělý článek, zlato! Rozhodně mě pobavil!..:D Na Dceru jsem vážně hodně zvědavá, jenže jsem ještě nedostala ani přes druhý díl..:D No jo, jsem trošku pozadu..O:) Ale jinak, se moc těším na recenzi!..:D

    OdpovědětVymazat