úterý 13. září 2016

Podzimní čtecí výzva?

Arieluma! Vzhledem k odchodu léta a nástupu podzimu... za mnou přišla taková zvláštní nálada. Začala škola - a já vždycky zbožňovala projekty a výzvy, takže mi hlavou vcelku rychle probleskl nápad: Čtecí výzva!


Takže pro vás mám takovou menší podzimní čtecí výzvu - budu moc ráda, pokud se zapojíte ^^ 


Asi si právě říkáte, co mi to zase v hlavě vyšlo za nápad. Musím přiznat, že jsem minulý rok  (vlastně nejen ten minulý) postrádala jeden nádherný knižní projekt, který vymyslela a pořádala VeEee - Podzimní sbírání listí. Abych to shrnula... Šlo o projekt zaměřený na čtení co nejvíce knih, kde každá přečtená strana představovala list. Každý si tak mohl vybrat určitý cíl pro sbírání listí a byl to nejen úžasný způsob, jak si zpestřit podzim, ale jak se třeba i motivovat k nějakému čtení. Ne vždycky se nám také chce číst, že? Zrovna o tomhle bych mohla vyprávět. 
Můj nápad je taky podzimní, ale trošku konkrétněji zaměřený. Když už nám začala ta škola a já shodou okolností na začátku září znovu rozečetla Velkého Gatsbyho (zkrátka jsem nemohla počkat do Vánoc, kdy si ráda dávám re-reading) - jednoduše mě napadlo... to trošku zkombinovat. 

Můj výběr k téhle výzvě - celkem slušná kupička :D
Myslím, že ne všichni jsou úplně nadšení z nutnosti něco číst. Spousta lidí čte vážně nerada - a někteří mohou sice číst v hojném množství, ale nechce se jim do povinné četby. Na základce se jí ještě tak nějak vyhnout dá, na střední už se před ní ale jen tak utéct nedá. (Pokud nejste ochotní riskovat načtením něčeho na internetu - anebo nemáte nějaký chytřejší plán, jak to obejít) Z toho jsem se také rozhodla vycházet. 

Nebudu vám diktovat, že si máte vzít nějakou knihu z povinné četby a prostě ji přečíst. Berte to spíš jako možnost menšího ozvláštnění - knížky si vyberte sami, jedno jestli vyloženě ze seznamu ze školy anebo nějakou tu klasiku dle vlastního výběru. Klidně si můžete dát i re-reading! Podle mého názoru je podzim tak trošku ideální na podobné čtení, ačkoliv to pochopitelně můžete vidět jinak. Zkrátka a jednoduše - cílem výzvy je jen přečíst co možná nejvíce takových knih. Vsadím se, že jste se k nim stejně během léta nedostali! :D

Dočtení Gatsbyho, re-reading Kytice, a další. (Kdyby došly knihy, jistí to ještě rozečtená Serena)
Po přečtení můžete napsat článek a svůj výběr například zhodnotit, abyste se podělili o svoje poznatky a zážitky s ostatními - osobně bych se ráda podívala na to, jak se vám ty knihy líbily. Takže pokud se rozhodnete zapojit a přihodíte alespoň kratičkou poznámečku, budu jenom ráda.

A co budu číst já? Zrovna jsem si domů přinesla Obraz Doriana Graye/Cantervillské strašidlo a Paní Bovaryovou. Protože ale aktuálně čtu Velkého Gatbsyho, začnu právě s ním - hned za ním Jámu a kyvadlo. Určitě si přidám i re-reading Kytice a pokud bych stíhala, chtěla bych zkusit i Jako zabít ptáčka. V případě, že by mi tohle nestačilo... Mám doma ještě Serenu, takže o výběr nebudu mít nouzi, uvidíme s tím čtením. Rozhodně mám také v plánu psát si nějaká shrnutí, času bude dost. Výzva bude končit prvního prosince, takže máme čas. (Pokud se do té doby nezačtu do něčeho jiného... Ehm. *Kašel* Ehm. *Kašel* Třeba Dvůr trnů a růží je silná konkurence... Musím být opravdu silná!)

Také bych se ráda jukla na Paní Bovaryovou a Obraz Doriana Graye - pokud byste se chtěli inspirovat, můžu doporučit Annu Kareninu anebo My děti ze stanice ZOO. Děti jsem dočetla před nedávnem, silná kniha.
Teď už jen kratší shrnutí: 

Výzva běží od vydání článku do 1. 12.
Čteme povinnou četbu/klasiku, chcete-li
Pokud o svých výběrech napíšete článeček, jenom dobře ^^

Záměrně jsem ale do názvu článku přihodila otazník, protože netuším, jestli se někdo vůbec zapojí. Rovnou jsem pro ten případ vyrobila i ikonky s orientačními čísly - coby cíle ve výzvě. Pokud by se někdo z vás rozhodl zapojit, můžete si některou z nich hodit na blog ^^ (Snažila jsem se to tak nějak vystihnout s množstvím, snad jsem se trefila do přijatelnosti)
Samozřejmostí je i ikonka - v případě zájmu bych ji mohla udělat i transparentní, stejně jako úvodní obrázek, pokud by to někomu vyhovovalo víc. Budu moc ráda, když se zapojíte ♥
Ikonky s cílem - hodila jsem je do koláže, protože mi nešly vložit vedle sebe :D Konkrétní ikonky:
1-3,  3-5, 6-10, 15-20

13 komentářů:

  1. Ahoj, díky za inspiraci. Z těchto knížek znám jenom My děti ze stanice Zoo a je to fakt pecka. Obdivuji a taky ti závidím tvoji vášeň ke čtení ale mě pokud knížka nezaujme na sto procent tak ji zavřu na prvních stránkách :)
    Mrkni se na můj blog https://jenmojemyslenky.wordpress.com/?iframe=true&theme_preview=true :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knihy jsou moc fajn věc :) A s tím zaujetím to mám taky, ačkoliv se dost často i přiměju k tomu, abych tu knihu dočetla i tak - je mi totiž líto ji už nedokončit :D A koukla jsem :)

      Vymazat
  2. Asi se určitě přidám. Mám pár povinných knih :D
    Katy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se přidej, budu jenom ráda ♥ A myslela jsem si, že se tu někdo takový určitě objeví :D Člověk před těmi povinnými knihami vážně neuteče xD

      Vymazat
  3. Skvělý nápad :) Asi se také zapojím, sice už dááávno nejsem na střední, ale dohánět resty v klasice je nutné i potom, co člověk školu opustí. Zkusím co nejdříve sepsat článek na blog :) Přeji, ať se Ti s výzvou daří :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím! :D Díky moc za účast, v tvém případě mě to těší dvojnásob ♥

      Vymazat
  4. Je to rozhodně zajímavá výzva! Pokud mi zbyde čas, zkusím se taky zapojit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu doufat, že ti zbude čas a zapojíš se ^^ A díky :)

      Vymazat
  5. Pokud to stihnu, ráda se zapojím - skvělý nápad :) Poslala bys mi, prosím ten odkaz na ikonky? :) Kontakt najdeš kdyžtak na blogu.

    OdpovědětVymazat
  6. To je úžasný nápad. :) Dúfam, že budem mať čas a tiež sa do výzvy zapojím. :) Ako bolo spomínané vyššie, medzery v klasickej literatúre je nevyhnutné zaplniť. :) Maj sa nádherne a ďakujem za super výzvu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uvidíš, jestli budeš mít taky čas ^^ A to já děkuju za milý komentář a zájem o zapojení se :)

      Vymazat
  7. Ahoj, ráda se zapojím :) Sice si dám za cíl jen 3 - 5 knih, ale aspoň je do té doby přečtu. :) Krásné dny, Iva

    OdpovědětVymazat