úterý 14. listopadu 2017

Recenze | Zimní lidé - Jennifer McMahon

 O knížce Zimní lidé jsem až před konkurzem na recenzní výtisk neslyšela - přesto se mi z nějakého zvláštního důvodu objevila na poličce Goodreads. Asi jsem si jen nespojila dva a dva. Přesto, kniha mě skutečně zaujala a rozhodla jsem si o ni zažádat. Dnes se podíváme, jak se mi líbila.






Počet stran: 328
Vazba: Hardback s přebalem
Nakladatelství: Omega
Rok vydání: 2017


Krásná a poutavá obálka v nádherných temných barvách modré a zvláštní anotace - to jednoznačně dokáže kohokoliv nalákat na přečtení podobné knihy. Dalším bonusem může být i dobré hodnocení a snůška zajímavých postav, které si pro nás autorka připravila. Vskutku, je se nač těšit!

Zimní lidé je příběh, který bych pravděpodobně zařadila do čehosi mezi thrillerem a mystery. Tyto dva žánry jsou v knize tak dokonale propletené, že jde jen těžko rozlišit, který se zde objevuje více. Vůbec to nevadí. Atmosféra je díky nim krásně napjatá, zápletky neočekávané a hromádka tajemství vás až do poslední strany provází na každém kroku.

Rok 1908 je pro Sáru Harrisonovou plný smutku a žalu. Její milovaná dcerka umírá za záhadných okolností, její manželství je v troskách a nakonec, pár týdnů po své dceři, sama umírá. Mezi lidmi se povídá, že její duch bloudí ulicemi, ale i ten nakonec zmizí.
O několik desítek let později, se mladičké Ruthie Washburnové ztratí matka a ona zůstává sama doma jen se svou mladší sestřičkou. Až při prohledávání matčina pokoje po stopách nalezne starý deník - Sáry Harrisonové, který jí poskytne jediný náhled do minulosti.

Děj se dělí do dvou hlavních částí, které se následně ještě dělí mezi jednotlivé postavy. Jedna hlavní část - odehrávající se v minulosti je vyprávěná z pohledu Sáry a Martina - jejího manžela, prostřednictvím Sářina deníku. Sára vypráví o svém dětství, záhadné tetičce, milované dceři a následně i o tom, jak se snaží zachránit duši svojí dcery.

Přítomnost je vyprávěna z pohledu Ruthie a Katherine. Ruthie je jak bylo zmíněno Sářina velmi vzdálená příbuzná, která nemá ráda svůj osamělý život s matkou a mladší sestrou a ráda by se přestěhovala. To ale znemožní matčino zmizení, které obrátí celý jejich život vzhůru nohama. Ruthie tak nemá jinou možnost než se snažit ztracenou matku nalézt skrz jediné věci, které našly - deník a pár občanek lidé, o kterých nikdy nikdo neslyšel. Katherine naopak je jedna velká neznámá, která nakonec pomůže k rozřešení celé záhady. Jde o příjemné rozptýlení v průběhu děje.

I když pro mě bylo velmi těžké se rozhodnout, osobně se mi více líbil pohled Sáry v minulosti. Dává příběhu dokonalý nádech tajemna a co víc - jeho konec osvětluje veškerá tajemství a zmatky v přítomnosti.

Autorčin styl mi zpočátku přišel trochu nezáživný, ale poté jsem se začetla a nijak zvláštní potíže mi nedělal. Bylo těžké se vyznat v postavách a jednotlivých pohledech, ale všechno do sebe nakonec zapadlo a mně nezbylo než jen obdivně kývat hlavou. Autorka na knize udělala kus práce a o to víc musím vychválit skutečně vyšperkovanou zápletku.

Kniha Zimní lidé pro mě byla příjemným překvapením, které mě potěšilo v úplně jiném ohledu než v jakém jsem čekala. Pro fanoušky mystery si myslím, že jde o jednoznačnou volbu, která vás nezklame, ačkoliv nejde o tu nejlepší. Doporučuji!

4/5

Za poskytnutí knihy děkuji Nakladatelství Omega
Více o knize naleznete na stránkách - knihyomega.cz
Knihu můžete zakoupit ZDE

1 komentář:

  1. Knížka vypadá opravdu skvěle! Mystery já můžu, sice mi trochu vadí ta nepřehlednost, ale snad to zvládnu. :D Takže si jí přidávám na seznam a někdy si jí určitě přečtu. :)
    Krásná recenze! ;)

    Fandom Before Blood CZ

    OdpovědětVymazat