úterý 24. července 2018

Hromádka minirecenzí #2

Hledáte inspiraci na to, co číst dále? Nebo to, co by se v Česku mohlo brzy vydat? Dnes se opět podíváme na tři minirecenze knih, které jsem nedávno četla a jedná se o skutečně žánrově rozmanitou kopu. Přeji hezké čtení. :)



Pýcha a předsudekBeyond a Darkened ShorePoslední Namsara (Iskari, #1)


Pýcha a předsudek | BaDS | Poslední Namsara

description
Idylická románová komedie z anglického venkovského prostředí je lehce ironickým příběhem o rodinných vztazích mezi příslušníky středostavovské společnosti.

Nikdy jsem nebyla velký fanoušek klasiky, přesto mě cosi svádělo dát téhle knize šanci. A to už dlouhou dobu. Nakonec jsem se ke knize dostala skrz pobídnutí od jedné ze skvělých blogerek a knihu si naprosto zamilovala! Četla se mi skvěle, rychle a jediná část, kterou jsem si příliš neužila byla jedna z delších pasáží před koncem, kde od sebe byli dva hlavní hrdinové odloučeni. Jinak u mě kniha zabodovala a rozhodně mám v plánu si ji přečíst v originále.

Pýcha a předsudek | BaDS | Poslední Namsara

Výsledek obrázku pro beyond the darkened shore fanart
Starobylá země Éirinn se zmítá ve válce. Ciara, princezna z Mide, nikdy nepoznala dobu, kdy by království Éirinn nebojovaly o sílu nebo kdy severští muži nedrancovali jejich pobřeží.
Lidé z Mide byli naštěstí vždycky v bezpečí, díky Ciařině nadpozemské síly ovládat mysl svých nepřátel. Ale později se Ciaře zjeví záhadná vrána, která jí varuje o ještě větší hrozbě. Ačkoliv ostatní z jejího domova považují její vize za nesmysly, Ciara se bojí, že přicházející zlo nezničí jen Éirinn, ale celý svět.
Vrána zavede Ciaru k Leifovi, mladému vůdci severských mužů. Leif by měl být Ciařin nepřítel, ale když se dozví, že měl stejně jako ona vize, ví, že je důležitý. Leif vede velkou armádu a společně s Ciařinou sílou v bitvě by ti dva mohli mít šanci zachránit svět.
Se zlerm, které se kolem nich objevuje, udělají cokoliv, aby ochránili zemi, kterou milují. I kdyby to znamenalo udělat tu největší oběť.

Ke knize Beyond a Darkened Shore bych se nikdy nedostala - kdyby se mi ovšem nedostala do rukou skrz knižní balíček, který pravidelně odebírám (Fairyloot). A jaká by to byla chyba! Pokud jste fanoušky Vikingů nebo severských/keltských bohů, tuhle knihu si zamilujete. Je plná magie, zajímavých bytostí z obou mytologií a dobrodružství, které vás vtáhne do sebe. Jestli hledáte romantiku, pak o tu se rozhodně bát nemusíte, ačkoliv se na ní moc nedostane. Osobně jsem si knihu zamilovala, ovšem pokud bych měla zmínit nějaký zápor, rozhodně by šlo o konec, který mi oproti hezky rozepsané knize přišel uříznutý. Což byla škoda, protože ačkoliv byl úžasně vymyšlený, kniha tím nepatrně ztratila na své hodnotě. 

Pýcha a předsudek | BaDS | Poslední Namsara

Iskari The Last Namsara: Asha
Ve Firgaardu neexistuje člověk, který vzbuzuje větší strach než Asha, královská dcera a proklínaná i obávaná lovkyně draků, poznamenaná dračím ohněm. Ale i ona má strach, protože se blíží den, kdy si musí vzít krutého Jareqa. Svatbě unikne jedině tak, že otci přinese hlavu nejmocnějšího draka. Asha se do boje vrhá ještě zarputileji, ale zjišťuje, že draci možná nejsou jejími nepřáteli. S pomocí tajného spojence se blíží k pravdě o své minulosti, kterou se před ní všichni snažili skrýt.

Kdybych se ke knize nedostala skrz její anglické vydání, nejspíš bych se k ní nedostala vůbec. Kniha The Last Namsara totiž získala v zahraničí obrovský úspěch a lidé si jí zamilovali - knih s draky přeci jen jsou na dnešním trhu docela "vzácné". Proto pro mě také bylo překvapením, že se kniha bude vydávat v Česku. Jenže žádný velký boom se nekonal, alespoň z odezvy blogerů, které tedy mnoho nebylo. A je to velká škoda. Poslední Namsara je příběh, který by si neměl nechat ujít žádný fanoušek fantasy, kterému nevadí drsná hlavní hrdinka a trochu brutálnější scény.

Tak, to byla dnešní hromádka mini-recenzí. Četli jste nějakou z knih? Líbila se vám? -A.

0 komentářů:

Okomentovat