Recenze: Gemina - Amie Kaufman a Jay Kristoff

Stejně jako jsem se náhodou dostala k prvnímu dílu série - (opět děkuji Megaknihám!), tak se mi letos dostal do rukou i druhý díl série. Který se mi nutno říct líbil ještě více než ten první.

Výsledek obrázku pro gemina

Počet stran: 672
Vazba: Paperback
Nakladatelství: Bantam Books
Rok vydání: 2016

Už delší dobu se pouštím do výzvy, kdy v cizojazyčné četbě postupuji stále dál - tentokrát se mou výzvou stala Gemina, což je druhý díl ze série Iluminae. Zkrátka a dobře, jedná se o sci-fi. Takže předem upozorňuji, že pokud se na knihu v angličtině necítíte, nemusíte zoufat. Na konci recenze bude odkaz i kde si pořídit české vydání, které se vám bude číst mnohem snadněji.

Gemina se po konci prvního dílu přesouvá o něco více dopředu, kde se seznámíme s novými hrdiny, Hannou a Nikem, kteří jsou obyvateli vesmírné stanice Heimdall. Jejich životy jsou naprosto rozdílné, přesto nastane doba, kdy se jejich cesty zkříží a spolu budou muset čelit děsivému nebezpečí. Nikdo totiž není v bezpečí, obzvlášť ne před nelítostnou korporací BeiTech, které zabití civilistů nedělá sebemenší problémy. Jakmile se jejich vojáci dostanou na palubu, pro Hannu, Nika i jakékoliv jiné obyvatele stanice, začíná bitva o život.

Hanna je postava, o které byste nikdy neřekli, že by mohla mít více povahových stránek. Když se během prvních pár stran jeví jako nafoukaná holka, je velmi překvapivé vidět jí o pár stránek dál vidět jako odvážnou a vytrvalou bojovnici, která by pro záchranu pár životů udělala cokoliv.
Nik je oproti ní impulsivní a často se dostane do velkých problémů, jednoduše řečeno je opravdový smolař. Ačkoliv jsou oba hlavní hrdinové skvělí, pro mě jednoznačně nejlepší postava patří mezi ty vedlejší. Je jí Ella, Nikova sestřenice, která hýří vtipnými hláškami, sarkasmem i odvahou, kterou by mohla rozdávat.

Co se týče zápletky, jen těžko mohu něco vyčíst. Do příběhu jsem byla ponořená, někdy se smála, někdy měla na krajíčku. Autoři skvěle balancují mezi akcí a oddechovými scénami, děj je mírně zamotaný, ale přesto se na konci vše dořeší. Nechybí ani pár zvratů, po kterých vám málem vylezou oči z důlků. Takoví tihle dva autoři prostě jsou. A stále si nejsem jistá, zda je za to obdivovat a milovat nebo nesnášet.

This illustrated journal page created by Marie Lu for Gemina by Amie Kaufman and Jay Kristoff gives readers their very first glimpse of protagonists Hanna and Nik.Samozřejmě, styl psaní zůstává neměnný. Příběh je stále vyprávěn skrze záznamy, chat, emaily nebo různá data, takže pokud vám tohle čtení dělalo v prvním díle problém, obávám se, že bude lepší v sérii nepokračovat. V opačném případě se máte nač těšit. Vynalézavost autorů je dokonalá a kniha je zpestřená mnoha dalšími dechberoucími ilustracemi a stranami, které budete hltat pohledem.

Jak jsem zmiňovala už na začátku, tohle vydání knihy je v angličtině. Od loňského podzimu vyšla kniha i v češtině, přesto se originálu nic nevyrovná. Objevuje se zde mnoho těžkých slov, především pokud se jedná o nějakou z technických částí nebo částí lodě, fungování černých děr a podobně, proto doporučuji mít po ruce slovník, ale není to úplně nutnost. Knihu bych zařadila do kategorie pro pokročilejší čtenáře, kteří by si rádi chtěli přečíst něco těžšího.

Nedokážu si pomoct, z Geminy jsem byla nadšená jako malé dítě ještě několik dní po dočtení. Druhý díl mě nadchnul ještě víc než první, nové hrdiny si zamilovala a jejich dobrodružství málem zničilo mé srdce. Takže, pokud váháte jestli do Geminy jít, bohu(dík)žel vám mohu říct jediné - Rozhodně jděte do toho!

5/5

Za úžasné putování vesmírem děkuji Megaknihy
Více o knize naleznete na stránkách - Megaknihy.cz