čtvrtek 2. června 2016

On my wishlist #14


Jedná se o týdenní projekt s cílem každou sobotu zveřejnit článek s několika knihami,
které leží na vašem knižním wishlistu. Projekt je od Book Chick City.



Dnes tu máme první sobotu s On my wishlist v novém roce - v roce 2015. Uznávám, že jsem původně měla v plánu opět napsat nějaké to povídání o minulém roce, ale nakonec se mi to zdálo zbytečné, takže jen budeme hezky pokračovat tam, kde rok 2014 skončil, což znamená, že nás o sobotách bude čekat On my wishlist a zítra dám dohromady na neděli Co nového v knihovničce :-)

Co se dnešního On my wishlist týče, celkem dlouho jsem tápala nad tím, jaké tři knihy vám dnes ukázat. Asi to zní šíleně, ale nějak ztrácím přehled nad vlastním knižním wishlistem. Tato ztráta kontroly mě skutečně děsí, takže pracuji na nápravě, ale nejdřív článek - a dnes s knihami Jako zabít ptáčka, Volání netvora a (Ne)obyčejným klukem.


Jako zabít ptáčka (To Kill a Mockingbird)


Dnes již klasický román moderní americké literatury, za který autorka v roce 1961 obdržela Pulitzerovu cenu. Příběh justiční vraždy nevinného černocha na americkém jihu v první třetině 20. století, viděný očima dvou malých dětí. Neměnný řád světa je narušen: nevinný černoch je křivě obviněn ze znásilnění bělošky a postaven před soud. Obhájcem černocha se stává otec obou dětí, který bere tento případ jako věc své osobní cti. Kniha navazuje na humanistické tradice Marka Twaina.

Jako zabít ptáčka je jedna z knih, která mě neskutečně láká, ačkoliv o ní vím mnohem méně, než o jakékoliv jiné knize. Anotací mi přijde zvláštní, a ještě více mě na ní upoutává fakt, že se jedná o - přesně jak se v anotaci píše - klasický román moderní americké literatury. Z jistého hlediska mě klasika jednoduše nepředstavitelně láká a cítím jistou povinnost si ji přečíst, jako by mě nějaká neviditelná ruka postrkovala k tomu, abych po té knize sáhla...


Volání netvora


Příběh o velké odvaze malého kluka, který se postavil svému největšímu strachu.

Třináctiletému Conorovi se do snů vkrádají noční můry. A jakpak by taky ne - jeho maminka je vážně nemocná, táta žije kdesi za mořem v Americe, babička ho pořád jen peskuje a spolužáci jsou tak trochu tyrani. Pak se rozhádá se svou nejlepší kamarádkou a zůstane na všechno sám. Tedy, skoro sám. V noci, vždycky chvíli po půlnoci, ho totiž navštěvuje netvor - obrovitánský chodící a mluvící starý strom, který roste na kopci za domem. Postupně Conorovi vypráví tři starobylé příběhy a učí jej, že věci často nejsou takové, jakými se na první pohled zdají. A že naším největším nepřítelem je náš vlastní strach. Netvor chlapce ponouká, aby povyprávěl čtvrtý, poslední, příběh sám. Vlastně po něm chce tu vůbec nejtěžší věc - podívat se děsivé pravdě do očí. Dokáže to Conor?

Volání netvora je moudrá, temně zábavná, napínavá a trošku strašidelná knížka, která vypráví příběh o moci přátelství a rodiny a velké odvaze postavit se čelem ke svým nejhorším nočním můrám. Knihu napsal Patrick Ness, autor dystopické trilogie CHAOS, podle námětu Siobhan Dowdové, která ji už sama napsat nestačila.

Další knihou je Volání netvora, což je pro mě celkem zvláštní případ. Neustále měním názor, jestli si tu knihu chci přečíst, nebo jestli si ji chci přečíst někdy později, až si na ni zase vzpomenu - a zrovna dnes jsem toho názoru, že bych si ji nejraději přečetla hned. Námětově mi přijde skutečně zajímavá, ale s autorem jsem se doposud nesetkala, takže by to mohlo být minimálně zajímavé počtení.


(Ne)obyčejný kluk


Auggie Pullman se narodil s deformovaným obličejem, což mu znemožňovalo navštěvovat běžnou školu - až do nynějška. Teď je ale všechno jinak. Auggie se chystá do běžné školy, a to rovnou do páté třídy. Podaří se mu přesvědčit nové spolužáky, že je navzdory svému vzhledu stejný jako oni? Nebo o tom dokonce přesvědčí spolužáci jeho samotného?

Dnešní trojici knih uzavírá (Ne)obyčejný kluk, což je kniha, která mě zaujala okamžitě v tu chvíli, kdy jsem na ni poprvé narazila na nějakém knižním blogu. Říkejme tomu knižní zaujetí na první pohled - a tak již nějakou dobu straší na mém knižním wishlistu a já se snažím si tuto knihu nějak sehnat, abych si ji mohla přečíst, protože si myslím, že by se mi mohla moc líbit.

0 komentářů:

Okomentovat