čtvrtek 2. června 2016

On my wishlist #15


Jedná se o týdenní projekt s cílem každou sobotu zveřejnit článek s několika knihami,
které leží na vašem knižním wishlistu. Projekt je od Book Chick City.



Dobrá zpráva! Zase je tu víkend a já se opět (sice s menším zpožděním, za které se opravdu omlouvám, ale okolnosti byly jednoduše nezměnitelné) hlásím s oblíbeným meme On my wishlist. V poslední době už jsem pomalu začínala chytat podezření, že už nemám další knihy, co bych si přála, ale to se skutečně rychle změnilo s jedním článkem na Neoluxoru.


Serena
Když žena touží po moci


Píše se rok 1929 a novomanželé George a Serena Pembertonovi přijíždějí z Bostonu do hor Severní Karolíny, kde chtějí založit dřevařskou firmu. George místní prostředí zná, žil tu dost dlouho, a dokonce zplodil nemanželské dítě, ale Serena je v horách nováčkem. Záhy však dokazuje, že si s muži v ničem nezadá - dohlíží na pracovní čety, loví chřestýše, navíc zachrání v divočině manželovi život. Společně s Georgem bezohledně umlčí nebo odstraní z cesty každého, kdo ztratí jejich přízeň. Když Serena zjistí, že nemůže mít děti, rozhodne se zavraždit manželova nemanželského syna. Jakmile žena posedlá touhou po moci vytuší, že Pemberton svou nelegitimní rodinu chrání, bouřlivé manželství se začíná rozpadat a příběh spěje k překvapivému vyústění.
Pronikavá studie lidského charakteru líčí, čeho je schopen člověk vedený touhou po moci. Hlavní hrdinka je jakousi novodobou Lady Macbeth. Napínavý román o složitých mezilidských vztazích se strhujícím vyprávěním o životě v drsném horalském prostředí v první polovině minulého století s originální zápletkou.

Dost často projíždím Youtube kvůli trailerům na nějaké nové filmy - jak jsem doma a nechodím do školy, tak je to vlastně skoro stejné, jako kdybych byla nemocná - často hledám nějakou zábavu. Proto už jsem stihla projet spoustu seriálů a filmů, ale stále hledám další. A jedním z těch, co mě nedávno zaujaly je film Serena, kde hrají Bradley Cooper a Jennifer Lawrence. Tyhle dva herce mám strašně ráda, ale společně ještě víc. O to větší nadšení se ve mě poté zvedlo, když jsem (já husička) zjistila, že je Serena také jako kniha. A samozřejmě bych si ji ráda přečetla před tím, než se podívám na film.


S láskou, Rosie


Nejlepší přátelé Rosie a Alex se musí vinou osudu rozloučit na neurčito, aniž by si dokázali navzájem přiznat pravdu o svých citech. Jejich přátelství pokračuje dlouhé roky pouze prostřednictvím e-mailů, dopisů a dlouhých telefonních hovorů, které si vyměňují přes oceán. Žijí své vlastní životy a hledají štěstí a "poklad na konci duhy". Přijdou na to, že ho mají na dosah ruky už dávno a dostane jejich láska druhou šanci?

Dalším případem, kdy jsem si všimla filmu a později zjistila, že je i kniha je právě S láskou, Rosie. Netuším, jestli už bylo nějaké jiné vydání, ale každopádně doufám, že se téhle knihy brzy dočkám. Samozřejmě mi to ale nedalo a zapátrala jsem! S láskou, Rosie byla již vydaná u nakladatelství BB art (které moc ráda nemám, nic proti, ale kdykoliv najdu knihu, kterou si od nich chci přečíst, tak už je BEZNADĚJNĚ VYPRODANÁ) a to pod názvem Kde končí duha. Osobně se mi víc líbí originální obálky, ale tentokrát se mi rozhodně víc líbí filmová obálka.


Nejdelší jízda


Jednadevadesátiletý Ira Levinson chce ještě naposledy zajet do hor na místo, kde strávil s milovanou Ruth líbánky. V hustém sněžení však přehlédne zatáčku. Na zledovatělém srázu se zlomenou rukou a rozbitou hlavou nezbývá Irovi než doufat, že si auta někdo všimne a zachrání ho. Při vědomí ho udržují vzpomínky na manželku, která zemřela před devíti lety. O pár desítek kilometrů dál se Sophia Danková, dcera slovenského emigranta a Francouzky, poprvé v životě jede podívat na býčí rodeo, aby přišla na jiné myšlenky po nepříjemném rozchodu. Seznámí se s vítězem závodu, sympatickým kovbojem Lukem. Luke žije jen s matkou na ranči, stará se o dobytek, koně, pěstuje zeleninu, stromy, každý den tvrdě pracuje, aby rodinný majetek ve finančních nesnázích zachránil. Sophia se ocitá ve světě, jenž má jen pramálo společného s pohodlným životem studentky dějin umění. Navíc Luke skrývá tajemství, které by mohlo jejich vztah ukončit. Ira a Ruth. Luke a Sophia. Dvě dvojice, jejichž osudy se nečekaně propletou. Kdo koho vlastně zachrání?

A dokonce i kniha Nejdelší jízda od Nicholase Sparkse se dočkala filmové adaptace! Byla jsem dost překvapená, když jsem se podívala na trailer, ale film vypadá opravdu dobře a po knize už jsem stejně pokukovala, takže tato situace je naprosto, ale naprosto jasná - Nejdelší jízdu si časem určitě pořídím.


0 komentářů:

Okomentovat