sobota 4. června 2016

Co nového v knihovničce? #8


(Článek z 4. ledna 2015) Tentokrát moc nových knih nemám, ale očekávám Stříbrnou zátoku, Annu Kareninu a dvě knihy, které jsem si objednávala z Baronetu (copak by se Claruška mohla ovládnout a neobjednat si nějakou tu knížku, když tam měli tak parádní akci? Ne, samozřejmě, musela jsem si objednat!) a jinak tu mám jen dvě knihy z Vánoc, jednu knihu jsem si koupila při poslední návštěvě psychiatričky v Liberci (aneb výsledek půlhodinového kroužení v Neoluxoru) a nakonec krásný dárek od mého kamaráda a blogera Radka sídlícího na blogu Doors To New Worlds.


Na Vánoce jsem nebyla obdarovávána spoustou knih, dostala jsem jen dvě Kingovky - Doctor Sleep a Full Dark, No Stars. Neztěžuji si, tyhle dvě knihy pro mě znamenají strašně moc, zvlášť když jsou v angličtině. Speciálně u Full Dark, No Stars mě tohle hrozně těší, protože mám tuhle knihu hrozně ráda. A ačkoliv toho za tenhle týden tedy nebylo moc, tak jsem opravdu hodně spokojená kniho-žroutka.


Jako první tu tedy mám knihu Doctor Sleep, nebo chcete-li s česky, Doktor Spánek. Je to pokračování velice známé knihy Osvícení, která se dnes už snad řadí i mezi klasiku na poli hororu. Samotného Doktora Spánka už doma sice mám, konkrétně v češtině a už jsem ho i četla, ale pokud jde o Kingovky, tak pokud se mi kniha líbí, ráda si ji většinou přečtu v originále. A Doctor Sleep má navíc ještě naprosto boží obálku (ne, vůbec nejsem posedlá Azziem) a tak jakmile jsem na Dobrovském narazila na knihy od Stephena Kinga, bylo absolutně jasno.


Další tu mám Hledání Aljašky od Johna Greena, kterou jsem dostala od Radka- a také bych mu ještě při této příležitosti chtěla ještě jednou poděkovat, moc díky! Aljaška mě strašně potěšila. A co víc... bude ještě lépe, až ji začnu číst a začnu využívat Assasinskou záložku ♥

Pokud jde celkově o Johna Greena, tak jsem od něj četla jen Hvězdy nám nepřály - a skutečně se stydím, že je to všechno, ale brzy to napravím právě s Aljaškou, na kterou se strašně moc těším. Krom toho mi Aljaška udělala radost ještě z jednoho důvodu, který se možná bude zdát dost hloupý, ale moje touha po dokonalosti je zkrátka neutišitelná. Moje knihovnička je rozdělená (zatím jen ta hlavní) podle nakladatelství. Na fotce je vidět Aljaška a v pozadí CooBoo/Yoli polička a pod touto poličkou mám poličku s Knižním klubem a Ikarem. A díky Aljašce budu mít tu poličku zase o něco hezčí, protože je zařazená do edice Světový bestseller, takže je stejně vysoká jako většina mých knih z Knižního klubu a Ikaru - a o to lépe bude celá polička vypadat! (Ano, mám z toho až dětskou radost)


Full Dark, No Stars už jsem také četla, jen v češtině pod názvem Černočerná tma. Byla to první kniha od Stephena Kinga, kterou jsem od něj vůbec četla - a stále si na ten den krásně živě pamatuji. Absolutně jsem netušila, co od Kinga očekávat a nakonec jsem jen seděla u babičky na balkoně, přimrzlá k židli a neuvěřitelně začtená. Momentálně čtu tedy anglické vydání (české vydání jsem měla půjčené z knihovny, ale také bych si ho časem ráda pořídila) a jsem u povídky 1922, která je snad mojí celkově nejoblíbenější povídkou z téhle knihy. A vůbec... není ta obálka nádherná?


A poslední tu mám Květy z půdy, které jsem původně neměla v plánu si pořizovat, ale nakonec jsem tak nějak změnila názor. Dostala jsem totiž od Alexe druhý díl a nakonec mě přeci jen nalákala anotace, takže když jsme byli s Radkem (tetin přítel, ne ten bloger), tetou a mamkou v Liberci, tak jsem požádala o drobný výlet do Fóra a zamířila do Neoluxoru - podruhé v životě! Je to fakt trapné, ale bydlím v malé vesničce, v nejbližších městech jsou menší knihkupectví a Neoluxor jsem navštívila jen dvakrát, Dobrovského jednou. (trápás...)

Ale jak jsme s mamkou byly v Neoluxoru, kroužila jsem hned nad několika knihami. Chtěla jsem si vzít Zlodějku knih, ale nemohla jsem najít to klasické (nefilmové) vydání, pak jsem našla nějaké Kingovky, ale nebyla u nich cena, což by znamenalo nutnost se ptát (a já mám pořád z lidí celkem strach), později jsem našla Milénium, tak jsem si vzala první díl v hardbacku, ale nakonec jsem spatřila Květy z půdy a bylo to jasné. Teď se na ně moc těším a jsem zvědavá, jak se mi budou líbit. No, uvidíme ♥






0 komentářů:

Okomentovat