čtvrtek 2. června 2016

On my wishlist #1


Jedná se o týdenní projekt s cílem každou sobotu zveřejnit článek s několika knihami, které leží na vašem knižním wishlistu. Projekt je od Book Chick City.



Je sobota, což znamená další On my wishlist. Tentokrát vám představím knihy Smolný rok od Joshilyn Jackson, Červený vrch od Jamie McGuire a Bezpečný přístav od Nicholase Sparkse, které jsou jako další na mém maličkém knižním wishlistu.


Smolný rok

Pětačtyřicetiletá Ginny je přesvědčená, že je její rodina každých patnáct let stižena kletbou. Ona sama v patnácti otěhotněla a porodila dceru Lizu, jež ve svých patnácti udělala totéž. Teď uplynulo dalších patnáct let a obě svobodné matky, Ginny i Liza, s hrůzou čekají, kdy dospívající Mosey zopakuje stejný scénář. Tentokrát však kletba na rodinu dopadá nečekaným způsobem… Mrazivý román o matkách, které byly samy ještě dětmi, když rodily, dívčích přátelstvích, dávno ztracených i znovu nalezených láskách, zradě, zneužití a zklamání, nenávisti a žárlivosti. A především o rodině a pevných poutech, která vytváří.

Začnu tedy Smolným rokem od Joshilyn Jackson. Smolný rok jsem poprvé viděla u Rodaw z Knihánkova - asi tak jako spoustu dalších skvělých knih, co si hrozně toužím přečíst - a padla mi do oka. Během jisté doby jsem ale začala lehce pochybovat nad tím, jestli je to skutečně kniha pro mě, takže můj zájem o ni opadl. Znovu se objevil až tehdy, když jsem si přečetla několik velice kladných recenzí, které mě nakonec utvrdily v tom, že si Smolný rok jednoduše musím přečíst.


Červený vrch

Scarlet je rozvedená, pětatřicetiletá matka dvou dcer a pracuje jako rentgenová laborantka. Je pátek odpoledne a má službu v nemocnici, dcery poslala na víkend za otcem. Na příjem přivážejí umírající, ošklivě pokousanou a vyhublou dívku, a její rentgenový snímek prozrazuje to, o čem se v lékařských kruzích s hrůzou již pár dnů hovoří.
Z Evropy se šíří záhadný virus a svět je zachvácen pandemií, která postupuje neuvěřitelně rychle. Projevuje se nesnesitelnou bolestí břicha a bleskovým úbytkem váhy, a pak už je jen smrt. Mrtví však nenacházejí klid, ale mění se v šouravé zombie, a hledají, čím by ukojili svůj neutišitelný hlad. Vábí je lidské maso a lačně se na ně vrhají. Jedinou obranou živých je rychlost a zásah do mozku zombie. Scarlet se upne k tomu, aby zachránila své dcery za každou cenu. Musí je odvézt na jediné bezpečné místo k přežití, které zná. Na ranč Červený vrch.

Červený vrch od Jamie McGuire je zombie novinka od nakladatelství Fortuna Libri, která mě naprosto očarovala svou anotací. Nikdy jsem nebyla přes knihy, kde se zombie vyskytují - ale Červený vrch na mě jednoduše působí jako cosi lesklého na straku. A pokud tu knihu někdy zahlédnu v knihkupectví, rozhodně bez ní neodejdu.


Bezpečný přístav

Do Southportu se přistěhuje plachá Katie, jejíž minulost halí opar tajemství. Ačkoliv se zprvu brání navázat jakýkoliv vztah, postupem času se seznamuje se sousedkou Jo a Alexem a jeho dětmi a v ospalém jižanském městečku začíná zapouštět kořeny. Musí se tedy rozhodnout - zvolí život na útěku, nebo novou rodinu? Román Nicholase Sparkse, jednoho z nejúspěšnějších amerických spisovatelů současnosti, ukazuje, že v nejtěžších chvílích dokáže člověka zachránit jenom láska.

Už v minulém On my wishlist jsem zmiňovala Nicholase Sparkse - a zmíním ho i v tomto článku. Další (a v dnešním článku také poslední) knihou, kterou mám na svém wishlistu je Bezpečný přístav - právě od Nicholase Sparkse. Minule jsem zmiňovala knihu To nejlepší z nás, tentokrát to je pro změnu Bezpečný přístav. Už nějakou dobu jsem nad touto knihou uvažovala, ale nějak jsem nebyla dostatečně přesvědčená, abych se do čtení Sparkse pustila. Potom přišla kniha To nejlepší z nás a já si najednou chtěla přečíst nejen ji, ale i Bezpečný přístav. No, jsem skutečně zvědavá, jestli si se Sparksem sednu...

0 komentářů:

Okomentovat