čtvrtek 2. června 2016

On my wishlist #18


Týdenní projekt s cílem každou sobotu zveřejnit článek s několika knihami,
které leží na vašem knižním wishlistu. Projekt je od Book Chick City.



Into the Still Blue/Do poklidné modři (Veronica Rossi)

Árie a Perry jsou rozhodnuti najít Poklidnou modř, bezpečné útočiště před éterovými bouřemi dříve než Sobol a Hess. V jeskyni, kde nalezli provizorní útočiště, se snaží usmířit obě skupiny, Osadníky a Outsidery, které spojuje jen nenávist k jejich zoufalé situaci. Čas běží a je třeba zachránit Uhlíka, kterého kvůli jeho neobyčejným schopnostem unesli Sobol s Hessem. Pak dorazí žalem zničený, rozzuřený Roar a svou touhou po pomstě všechny uvrhne do nebezpečí.

Perrymu a Árii nezbývá než sestavit zcela nepravděpodobnou družinu a vydat se na beznadějnou záchrannou akci. Uhlík není jen klíčem, který jim odemkne Poklidnou modř, a jedinou nadějí na přežití - je to i jejich kamarád. V umírajícím světě má smysl jediné - přátelství.

Záměrně jsem do koláže použila originální obálku, protože je naše česká (opravdu naprosto, naprosto, ale naprosto bez urážky) ošklivá. Obálku prvního dílu máme stejnou jako je originál, na druhé máme jakéhosi kdovíkoho a na třetí máme otřesné cosi. Jistě to má svůj důvod, proč takhle ty obálky vypadají, ale je to opravdu katastrofa. Alespoň z mého pohledu, zvlášť když jsou v originálu ty obálky tak... krásné. A navíc se i lesknou! *-*
Každopádně po Do poklidné modři toužím. Když jsem četla první díl (Pod nekonečnou oblohou) byla jsem ve finále opravdu velice mile překvapená, že mě ta kniha nechytla jen nádhernou obálkou, co se pekelně leskne (a že já jsem skutečně přes lesklé věci!) ale také obsahově. Především jsem si zamilovala Perryho, Árie mi nijak nevadí, ale Perry... to je samostatná kapitola. Je jeden z mých opravdu oblíbených hrdinů.

Sběratel očí (Sebastian Fitzek)

V Berlíně dochází k opakovaným vraždám malých dětí. Pachatel napřed usmrtí matku a poté odvleče do úkrytu dítě, které posléze nechá zemřít. Předtím mu navíc odstraní levé oko. Tentokrát úchylný sériový vrah, který si vysloužil přezdívku Sběratel očí, unesl devítiletá dvojčata Leu a Tobiáše a vyšetřovatelům předhodil časové ultimatum, do kterého lze děti najít. V opačném případě jim hrozí smrt udušením v úkrytu, kde ve stanovenou dobu dojde vzduch.
Důležitým vodítkem při pátrání se policii stávají vidiny minulosti slepé fyzioterapeutky, která tvrdí, že měla Sběratele očí ve své ordinaci...

Když jsem asi před rokem vyhrála soutěž u nakladatelství Baronet, schramstla jsem kromě prvních dvou dílů Monumentu 14 také knihu Údolí slz, po které jsem - společně právě se Sběratelem očí - pekelně toužila. Období, kdy mě lákají podobně lehce morbidně vypadající tituly mě ale samozřejmě ještě nepustilo. A ejhle - nedávno jsem narazila na nové vydání Sběratele očí, čímž se obnovila moje touha tu knihu vlastnit. Na druhou stranu musím říct, že se mi víc líbí obálka na tomhle starším vydání, ty oči jsou naprosto geniální.


Na půl cesty do hrobu (Jeaniene Frost)

Poloviční upírka Catherine Crawfieldová loví upíry s jediným cílem - pomstou. A přitom doufá, že jednou ze stvůr bez tlukoucího srdce bude její otec. Muž, který zničil život její matce. Dříve, než se jí to podaří, je ale zajata Bonesem, upířím lovcem odměn, a přinucena vstoupit do nerovného partnerství. Bones je ochoten Cat pomoci hledat otce, ale pouze pod podmínkou, že s ním začne trénovat. Cat tedy souhlasí, aby ji přitažlivý noční stopař trénoval, dokud se jí bojové reflexy nezostří jako tesáky jejího trenéra.
Ale dřív, než si Cat dokáže plně užít svých nově nabytých schopností drsné lovkyně démonů, jí i Bonesovi se vydá ve stopách skupina zabijáků. Nyní si Cat musí zvolit, na jakou stranu se přidá. A Bones ji přitahuje více než jakýkoli jiný muž s bijícím srdcem...

Pro dnešek poslední knihou je Na půl cesty do hrobu. S touhle knihou jsem zažila pár opravdu pekelných chvilek, kdy jsem se málem zadusila (nebo utopila?) čajem, když jsem zjistila, že se nejedná jen o obyčejnou upířinu... ale o erotickou upířinu. Ale tak proč ne? Než jsem narazila na Noční lovce, tak jsem jednoduše nic podobného nečetla, nijak mě to netáhlo. Jeaniene Frost se ale podařilo utáhnout hned několik prvků v jeden, kdy je výsledkem ultra-zábavná četba se spoustou nezapomenutelných hlášek, dobrých postav, originálního náhledu na upíry a - samozřejmě - také nějaké erotiky. Nejsem fanynkou erotických románů, ale Noční lovci jsou jednoznačně super. Bonese prostě nejde nemilovat. NEJDE. Opravdu.

0 komentářů:

Okomentovat