čtvrtek 2. června 2016

On my wishlist #3


Jedná se o týdenní projekt s cílem každou sobotu zveřejnit článek s několika knihami,
které leží na vašem knižním wishlistu. Projekt je od Book Chick City.



Minulou sobotu mi to s On my wishlist nějak nevyšlo, protože jsem článek nestihla dodělat a tím pádem jsem ho ani nemohla přednastavit, aby se včas zveřejnil, takže se omlouvám - a spolu s omluvou přináším tedy i samotný další On my wishlist, v pořadí už čtvrtý - tentokrát s knihami Tajemství letního odpoledne, Nemožná holka a Utěšitelky. (aneb nakladatelství Knižní klub dnes vede!)


Tajemství letního odpoledne

Parný letní den v Suffolku. Zatímco zbytek rodiny vyráží na piknik, šestnáctiletá Laurel sní v koruně stromu o chlapci jménem Billy, o Londýně a zářivé budoucnosti. Než však odpoledne skončí, stane se svědkyní otřesného zločinu, který všechno změní. O třicet let později je Laurel oblíbenou herečku, kterou však stále tíží stíny minulosti a vzpomínky. Vrací se proto zpátky na rodinnou farmu a začíná skládat střípky utajené historie - příběhu Dorothy, Vivien a Jimmyho, tří osob ze zcela odlišných světů, které za války svedla v Londýně dohromady náhoda a jejichž životy se krutě a osudově propletly. Strhující příběh o záhadách a tajemstvích, o divadle a krádeži, o vraždě a věrné lásce, odehrávající se střídavě ve třicátých a šedesátých letech minulého století.

S tím, čím více knih přečtu, tím víc mě lákají knihy, jaké jsem typově nikdy nečetla. A Tajemství letního odpoledne mě neokouzlilo jen obálkou, faktem, že jej vydává mé oblíbené nakladatelství, ale hlavně samotným námětem, díky kterému je anotace skutečně lákavá. Alespoň pro mě je tedy... velice lákavá.


Nemožná holka

Jeane Smithová je nesmírně osobitá, přemýšlivá, ale i nesnesitelná a drzá teenagerka, která se vyžívá v blogování a tweetování. Sama si na internetu vybuduje svůj svět (Adorkable) a získá statisíce fanoušků. Založí blog a následně lifestylovou firmu, která si získá celosvětovou popularitu právě díky Jeanině "ujetosti".´Navzdory tomu všemu se zamiluje do Michaela,který však záhy neunese, že je pořád středem pozornosti Jeane, a nelíbí se mu její sebestřednost. Jeane se rozhodne odejít ze školy, přestat si všímat všech reálných lidí a soustředit se jen na svůj "adorkable" svět. Dokáže však virtuální realita nahradit lidskou vřelost, lásku a porozumění?

Když jsem se původně - a poprvé - setkala s touhle knihou, tak mě znechutila obálka (ne, opravdu se mi nelíbí) a anotace mě prostě nezaujala. Pak jsem se s ní ale znovu setkala když jsem byla na psychiatrii (společně s knihami od Darrena Shana a Richelle Mead - lidé tam hodně četli) a rozhodla jsem se jí dát ještě šanci. Po návratu domů jsem po ní pokukovala a nakonec si ji velice toužím pořídit a přečíst, protože jsem šíleně zvědavá.


Utěšitelky

Hlavní hrdinka románu Mej-an sdílí osud statisíců čínských dívek, které Japonci po roce 1937, po okupaci Číny, zavřeli do bordelů a donutili je poskytovat sexuální služby japonským vojákům. Mej-an se nakonec podaří utéct, ale nemá se kam vrátit. Její vlastní rodina ji zavrhne. Po válce zažaluje spolu s ostatními ženami japonskou vládu, aby se konečně všechny domohly spravedlnosti.

Utěšitelky sice podle anotace nezní vyloženě bombasticky, alespoň mi tak nepřipadají - ale vzhledem k mému zájmu o dění v tom daném období, v té dané oblasti se to jeví jako fajn čtení, díky kterému bych byla zase o něco ''chytřejší''. Mám takové knihy ráda, takže Utěšitelky jsou jednoznačně na mém wishlistu.

0 komentářů:

Okomentovat