sobota 25. června 2016

On My Wishlist #31


Jedná se o týdenní projekt s cílem každou sobotu zveřejnit článek s několika knihami,
které leží na vašem knižním wishlistu. Projekt je od Book Chick City.

Arieluma, Daevas! Trvalo to trošku delší dobu, než jsem splašila knížky, které bych si zase chtěla pořídit a přečíst. Ano, zní to naprosto šíleně - ale ono se to celkem rychle vyčerpalo, možná je to dobrá pobídka pro nakladatelství, aby vydávala další knížky...? Jen vtipkuju. Vychází spousta skvělých knih a já mám pokaždé radost, když si nějakou hodím do svého „chci si přečíst“ seznamu na Goodreads. Každopádně - dnes pro vás mám jednu speciální lahůdku (alespoň doufám, že bude alespoň z poloviny tak dobrá, jak si myslím!), aktuálně žhavou knížku kvůli její filmové adaptaci, na kterou se určitě spousta z vás těší - včetně mojí maličkosti - a v neposlední řadě jednu knížku, okolo které byly celkem rozporuplné ohlasy. 


Těšíte se? Více v celém článku! 


The Glittering Court - Richelle Mead

Pro skupinku vybraných dívek představuje Glittering Court šanci na život, o kterém dosud jen snily, plný luxusu, půvabu a radovánek. Pro urozenou Adelaide, jejíž zámožná rodina ji tlačí do sňatku bez lásky, představuje něco jiného: možnost zvolit si svůj vlastní osud a také dobrodružství v nezkažené zámořské zemi. Po náhodném setkání s okouzlujícím Cedrikem Thornem se začne Adelaide vydávat za služku, aby se mohla připojit ke skupině chudých dívek, které hodlá Cedric proměnit v pravé dámy. Její znalost života vyšší třídy má však svou cenu a Adelaide musí svou identitu skrývat i před svými novými přáteli – záhadnou uprchlicí Mirou, ohnivou pradlenou Tamsin a hlavně před Cedrikem, jehož kouzlu pomalu propadá. Všechno se začne rozpadat, když Cedric odhalí Adelaidin podvod a ona sama padne do oka mladému guvernérovi, který ji chce za manželku. Adelaide přece neutekla z pozlacené klece svého starého života jen proto, aby se stala něčím majetkem… Ale nic není tak děsivého a nádherného jako přitažlivost mezi Cedrikem a Adelaide, která by je nakonec mohla stát jejich vlastní životy. (Zdroj: Knižní vesmír)

Musím se přiznat, že na tuhle knížku se těším absolutně ze všech nejvíc. Opravdu moc doufám, že vyjde i u nás, (zatím jsem nic neslyšela?) ačkoliv jsem stejně dobře schopná si ji nějakým zázračným způsobem sehnat v angličtině a přečíst si ji takhle.
Hrozně se mi líbí ta tématika, mám ji ráda. (Domlouvaná) Manželství, intriky... tohle jen tak neomrzí, alespoň v mém případě tedy ne. Doma už mám s podobnou tématikou Selekci (ačkoliv ta na to až tolik nesedí) a dalo by se říct, že ještě Zahradu nesmrtelnosti, od které už zřejmě nikdy nevyjde závěrečný díl v češtině. Smutné... Každopádně, tenhle styl je zkrátka lákavý, moc! A Richelle Mead nepíše vůbec špatně, takže proč ne?
Edit: U nás vyjde na podzim s českým názvem Třpytný dvůr u nakladatelství Domino! Tuhle zprávu jsem objevila pár hodin potom, co jsem článek dopsala - ironie. 


Než jsem tě poznala - Jojo Moyes

Louisa Clarková je obyčejná dívka žijící mimořádně obyčejným životem. Má ráda svou práci v bistru, svého dlouholetého přítele a svět, který končí s hranicemi malého rodného městečka. Svůj život by za nic nevyměnila. Když však bistro zavřou, Louise měnit musí. Svět Willa Traynora naopak žádné hranice nemá. Je to svět adrenalinu, velkých obchodů i peněz, svět možností bez omezení. Will svůj život miluje. Když ho však nehoda upoutá na kolečkové křeslo, ví, že už ho nebude moci žít jako doposud. Jen těžko si lze představit více nesourodou dvojici než náladového a depresivního Willa a jeho novou optimistickou a upovídanou ošetřovatelku Louise… 
Romantický příběh o dvou lidech, kteří nemají nic společného, dokud jim láska k nohám nepoloží celý svět. S ním však i otázku, jak vysokou cenu je člověk ochoten zaplatit za štěstí toho, koho miluje.

Ano, už došlo i na tohle. Je možné, že už jsem se o téhle knížce zmiňovala v některým z předchozích OMW, ale... nějak si nejsem jistá. Navíc mi teď ta knížka jde nádherně do rány, protože se nezadržitelně blíží filmová adaptace s Emiliou Clarke (Hra o trůny) a Samem Claflinem (Finnick z Hunger Games anebo Philip z Pirátů z Karibiku: Na vlnách podivna) v hlavních rolích. Překvapivě se nám tam ale objevuje i Charles Dance, který si s Emiliou také zahrál ve Hře o trůny - svět je vážně celkem malý. (Myšleno obrazně)
V poslední době mám celkem náladu na něco srdečného, ale zároveň srdcervoucího. Vytahovat Gatsbyho se mi nějak nechce a... na další přečtení V jedné osobě od Johna Irvinga... ehm... Na to ještě emocionálně nemám. Stačí mi si jen vzpomenout na některé pasáže a... *Zatímco tohle píše, sahá po kapesnících, protože se jí do očí vrhkly fangirl-slzy* Ano, ta knížka mě emocionálně ničí i nevím, jak dlouho po přečtení. K čertu.


Věk X: Šachovnice bohů - Richelle Mead

V blíže neurčené budoucnosti se vinou náboženských extrémistů svět dostal nebezpečně blízko k samotné hranici zkázy. Následný vývoj událostí připravil velkou chvíli pro Justina Marche, detektiva se specializací na náboženské skupiny, který byl ovšem po zásadním profesním selhání poslán do exilu. Sám je překvapen, že dostává druhou šanci, a v doprovodu Mae Koskinenové se vrací do Republiky spojené severní Ameriky, aby tam splnil nejvýznamnější misi svého života.
Mae byla vychována jako příslušnice aristokratické kasty, ovšem nyní je členkou nejelitnější a nejděsivější jednotky v armádě. Vyniká nejen uměle vylepšenými schopnostmi a reflexy, ale také mrazivě dokonalou krásou, což je paralyzující kombinace – zejména pro samotného Justina.
Společně jsou nasazeni k případu série rituálních vražd a oba si brzy uvědomí, že je pátrání vystavilo strašlivému nebezpečí. Jak totiž jejich vyšetřování pokračuje, shlukují se kolem nich neznámí nepřátelé. Justinovi a Mae se brzy potvrdí neblahé tušení, že kdesi v neznámu se chystají k úderu tajemné mocné síly: vyčkávají na svou šanci zmocnit se vlády nad světem. A pokud se jim to podaří, lidé se stanou pouhými figurkami na šachovnici samozvaných bohů.

O téhle knížce jsem uvažovala hrozně dlouho. Nejdřív mi přišla zajímavá, pak už ne... pak zase a pak už zase ne. *Moje nerozhodnost je na knižním poli snad ještě horší, spaste mojí čtenářskou duši!* Když jsem teď ale dělala naprosto spontánní nákupu na Buxu... určitě si to umíte představit. *Jen za devadesát korun? Tak to nebude tak zlý! (šup s tím do košíku)*
Aktuálně mi nějaká taková knížka doma chybí, takže uvidíme. Možná si nakonec objednám i ten další díl - ačkoliv nákup za pět stovek mi prozatím bude na nějakou dobu stačit... stejně mám rozečtených ještě milion knížek, milion ani nerozečtených! (Aneb vskutku těžký život jedné těžké bookaholičky...)


Co vy a vaše knižní přání? Máte nějaké vyhlídnuté knihy?
Pochlubte se v komentářích, možná se budu inspirovat ♥

14 komentářů:

  1. Než jsem tě poznala je dokonalá knížka :) Od R.Mead jsem ještě nic nečetla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten příběh je vážně lákavý :) A Richelle Mead nepíše vůbec špatně, je ideální pro fanoušky YA s nadpřirozenem :D

      Vymazat
  2. Máš to tu moc hezké, krásné tipy na knihy, ráda bych si přečetla hlavně tu první :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě moc těší ♥ A já taky, proto mám radost, že u nás vyjde ještě tenhle rok v češtině :D

      Vymazat
  3. Nez jsem te poznala me moc nelaka, nechci to zas obrecet :) a na Sachovnici se chystam taky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hm, to chápu :D Mě jen tak něco nerozbrečí, pokud to není něco se zvířátky xD Ale občas mám chuť si „nechat knižně zlomit srdce“ :D A na tu Šachovnici jsem moc zvědavá :D

      Vymazat
  4. Pro mě by rozhodně byla kniha: Věk X: Šachovnice bohů - Richelle Mead. Na přílišné romantické romány ze života nejsem, ale toto téma bych si nechala líbit! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, ta vypadá dobře :) Já už jsem si ji objednala, jsem na ni vážně zvědavá :D

      Vymazat
  5. Než jsem tě poznala, už jsem četla... je to taková kvalitní červená knihovna. :)) A ty další mě přiznám se moc nelákají, nemusím tuto autorku...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O důvod víc, abych si ji konečně pořídila :D A je fakt, že ne každému R. Mead sedne :) Já od ní četla Sukubu a ani jsem to nedočetla, ale Vampýrská akademie se mi líbila, takže jí chci dát ještě šanci :D

      Vymazat
  6. Na The Glittering Court se také velmi těším, a ta obálka!..:3 Mám obrovskou radost, že se knihy dočkáme i v češtině! Ještě než půjdu do kina na Než jsem tě poznala - to bych si prostě nemohla nechat ujít, a doufám, že ty půjdeš se mnou! - bych si ráda dala re-reading, ale to už nestíhám..:D Musím dočíst Skleněný trůn, kde mi asi za chvíli praskne hlava, pokud ještě jednou přečtu "korunní princ"..:D A díky za info, zlato! Na sérii Akta X od Richelle Mead si dělám zálusk již od vydání, ale pak přišly další knihy, a jednoduše jsem na tuto sérii zapomněla. Ale nyní, po přečtení tvého článku, šly oba dva díly rovnou do košíku..:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ráda bych šla, snad nám to vyjde :) A jo, no. Ten korunní princ... zabíjelo mě to -_- Jinak Akta X... :D :D :D :D

      Vymazat
  7. Než jsem tě poznala je úžasná kniha :-) Hodně silná a citlivá, přitom žádná červená knihovna a kýč... :)

    OdpovědětVymazat