čtvrtek 2. června 2016

On my wishlist #7


Jedná se o týdenní projekt s cílem každou sobotu zveřejnit článek s několika knihami,
které leží na vašem knižním wishlistu. Projekt je od Book Chick City.



Opět je tu sobota (pro mě caturday!) a s ní i On my wishlist. Tentokrát vám ukážu tři Kingovky, po kterých toužím (abych byla přesná, dvě Kingovky, po kterých toužím a jednu, kterou už mám, ale v době, kdy jsem si hromadně připravovala koláže do On my wishlist jsem tu jednu ještě neměla, takže nám tu také straší) - a to Mlhu, Lunapark a Černočernou tmu, což je část Kingovského nášupu v mém maličkém knižním wishlistu :)


Mlha


Soubor devatenácti krátkých povídek, jedné novely (Mlha) a dvou básní (Paranoia: Zaklínadlo a Pro Owena) vznikal postupně a poprvé byl publikován v osmdesátých letech. Dílo bylo přijato s nadšením a sám autor prohlásil, že děsivé povídky ho velmi baví. Dodal však, že hrozivá atmosféra v textu Nezmar je i na něho příliš! Je tedy na čtenářích, do kterého z temných příběhů se ponoří nejsnáze a nejochotněji... Budete svědkem toho, jak se supermarket stává posledním útočištěm lidstva v boji s mimozemskými vetřelci, jak se výlet na půdu proměňuje v cestu do pekla, jak může být idylické jezero domovem bezbřehého zla nebo jak na opuštěném ostrově probíhá krutý boj o přežití...

Mlha je pro mě jakousi speciální záležitostí. Nečetla jsem ji, ale příšerně po ní toužím - a co jsem viděla poprvé tohle nové (pro mě chapadélkové) vydání, tak to byla jasná láska na první pohled. Copak ta chapadélka jde nemilovat? Nemyslím si!



Lunapark


Píše se rok 1973 a jsme v zábavním parku na malém městě v Severní Karolíně. Devin Jones, vysokoškolák s literárními ambicemi a čerstvě zlomeným srdcem, se rozhodne pracovat přes léto u kolotočů. Najde si mezi světskými nové přátele, kteří ho nakonec přijmou mezi sebe, zachrání jednomu děvčeti život, spřátelí se s umírajícím chlapcem a zamiluje se do jeho krásné matky. První polovina příběhu je milá a nostalgická, ale už zde se jako spodní proud táhnou zlověstná znamení. Devin se dozví nejen to, jak se obsluhuje kolotoč, ale i to, že ve Strašidelném zámku byla před čtyřmi lety zavražděna dívka, jejíž vrah nebyl dopaden a dívčin duch se lunaparkem stále potuluje...

Lunapark je právě tím případem, kdy jsem po knize TOUŽILA a už ji tedy MÁM DOMA. Lunapark mě fascinoval už od té doby, co jsem na jedné zahraniční stránce s fanoušky Stephena Kinga narazila na její božskou obálku a anotaci. A bum! Knižní láska na první pohled, aneb MUST HAVE.



Černočerná tma


Ve čtyřech temných příbězích nám mistr napětí Stephen King připomíná, jak iluzorní je bezpečí známého prostředí a každodenního života. Nejenže si nemůžeme být jisti, jestli opravdu známe své nejbližší, ale ani nevíme, čeho jsme v jistých situacích sami schopni. "V každém z nás se skrývá cizinec...," tvrdí autor. Znásilněná žena v povídce Velký řidič nepochybně neměla tušení, že dokáže převést svou teoretickou znalost vraždění do praxe (je spisovatelkou detektivních románů) a farmář z úvodního příběhu jenom toužil dál nerušeně hospodařit na svém pozemku. Ostatně ani v Prodlužování času, kde zdeptaný muž uzavře velmi podivnou smlouvu s velmi zvláštním obchodníkem, nakonec překvapivě není hlavním nositelem zla ďábel.

Černočerná tma má pro mě obrovský význam. Když jsem s panem Kingem začínala, byla právě tato kniha mým úplně prvním střetnutím s jeho knižním světem. A byla jsem naprosto, ale naprosto uchvácena. Jednak zbožňuji Kingovy romány, ale ještě víc zbožňuji Kingovy povídky. Proto je pro mě Černočerná tma trefou do černého, zvlášť pokud bereme v úvahu fakt, že povídky, které tato kniha nabízí, jsou opravdu skvělé.

0 komentářů:

Okomentovat