Recenze | Dívka z 6E - Alessandra R. Torre

Deanna Maddenová žije dva životy. Jeden její život představuje pouze její práce, kde si pod jménem Jessica Reillyová vydělává virtuálním sexem. Na druhé straně je ale Deanna už po tři dlouhé roky zavřená ve svém bytě, ze kterého nevychází ani kvůli nákupu jídla. Sama se tak rozhodla kvůli svému přetrvávajícímu nutkání zabíjet, aby nikomu neublížila. Jejím životem se tak stává svět virtuálního sexu, kde se vydává za někoho úplně jiného - ale to se má brzy změnit díky jedné malé dívence a muži, co ji uvede do velikého nebezpečí.

Už jen díky obálce a anotaci Dívky z 6E zaujme - a já nejsem žádnou výjimkou. Jistou chvíli jsem měla sice drobný problém se začtením, ale netrvalo to dlouho. Krátce na to už jsem se nechala strhnout vírem událostí a spokojeně hltala každou stránku, ačkoliv musím rovnou autorce vytknout jednu věc: kontakt hlavní hrdinky s čtenářem. Podle mě to není nejlepší prvek, kazí to dojem realističnosti celého příběhu - a tak když jsem na tuhle záležitost narazila, chvíli jsem s čtením zápasila. Na druhou stranu je celá kniha napsaná opravdu čtivě, proto není divu, že jsem ji dočetla vcelku rychle. Prakticky se četla sama, stránky mizely jedna za druhou, stejně jako uplynulý čas - a ten jsem míjela bez jakéhokoliv povšimnutí.

Děj jednoznačně nebude nudit, zvlášť díky námětu. Osobně jsem se ještě nesetkala s knihou, kde by si hlavní hrdinka vydělávala takovým způsobem, jakým si vydělává Deanna - a tak to svým způsobem opravdu oceňuji jakožto velice originální záležitost. Musím ale také přiznat, že jsem se trošku obávala toho, jak se s tím autorka popere, ačkoliv se nakonec ukázalo, že byly moje obavy naprosto zbytečné, což mě moc potěšilo. Ostatně má autorka všechno skutečně perfektně promyšlené i propracované, což knize dodává ještě lepší dojem - a i to musím ocenit. Dost často se totiž stává, že příběh nebo jiné aspekty knihy bývají lehce nedomyšlené nebo jsou nešikovně podané, s čímž Alessandra R. Torreová rozhodně žádný problém nemá.

Postavy jsou hořko-sladké. Samotná hlavní hrdinka Deanna je prototypem skvělé knižní hrdinky, co zaujme jak svým charakterem, tak vlastním příběhem i smýšlením. Oproti ní se nám ale vedlejších postav dostává celkem málo, pokud nepočítáme Deanniny klienty - ačkoliv to značně kompenzuje fakt, že co postava, to slušný charakter. S tím se váže i moje veliké čtenářské nadšení, vedle postavy samotné hlavní hrdinky jsem při čtení narazila na velice sympatického doručovatele pošty, kterého jsem si vskutku velice rychle zamilovala. Společně s Deannou tvoří zajímavou dvojici, která velice vydařeně zpestřuje děj. Co se týče samotného relativního nedostatku vedlejších postav, prakticky je celá záležitost dost diskutabilní. Vedlejších postav se nám v knize prakticky nestřídá málo, ale sotva se nějaká objeví, okamžitě zmizí. Tím pádem celý příběh visí výhradně na hlavní hrdince a dále pak únosci dívenky, která dokonale převrátí život hlavní hrdinky. S tou jsem problém neměla, ale dětské postavy mě nějak neberou. Nedokážu se s nimi ztotožnit, ani je mít ráda - proto mě části z jejího pohledu příliš nebavily, stejně tak pohled muže, který si ji vyhlédl. Faktem ale stále zůstává, že co člověk, to jiný názor - proto je dost dobře pravděpodobné, že s tím jiný čtenář problém mít nebude.

Společně s postavami a právě onou dívenkou se dostávám k samotnému psaní autorky. Samotné kapitoly jsou psané z pohledu jednotlivých postav, tedy převážně Deanny a pak Annie, coby naší dívenky. Nechybí ale ani pohled sympatického doručovatele Jeremyho, který hlavní hrdinku nenechá chladnou.

Dívka z 6E sice není nijak průlomové dílo, ale rozhodně stojí za pozornost a přečtení. Díky skvělému námětu, který autorka opravdu umí podat, se zaručeně nebudete nudit - a co víc, krom prvků thilleru a románu se možná pobavíte tak dobře, jako jsem se pobavila já. Autorka má stále jistá prázdná místa, která by chtěla trošku vyplnit a polepšit, ale jsem si jistá, že s příštím dílem tahle místa zmizí. Určitě doporučuji.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji
nakladatelství Noxi