Recenze | Fangirl - Rainbow Rowell

Po nepříliš vyvedené knize Eleanor a Park přichází druhý Young Adult kousek z pera Rainbow Rowell - Fangirl. A tohle druhé čtecí setkání nebylo vůbec špatné. Ostatně... fangirls už o tom ví svoje, že?

Cath a Wren jsou dvojčata, obě jsou zvyklé sdílet spolu nejen pokoj, ale i zábavu, život - zvlášť po odchodu jejich matky z rodiny, který v osmi letech prodělaly. Jakmile ale dochází na vysokou školu, Wren se rozhoduje, že se svojí sestrou nechce bydlet na koleji, což poněkud uzavřené Cathy, která nejraději vysedává u notebooku a píše fanfikce ze svého milovaného světa Simona Snowa, neudělá zrovna nejlíp. Oproti svému dvojčeti je Cathy spíš mimo společnost, nikdy nepotřebovala nikoho jiného, než svoji sestru - a tak ji fakt, že s ní nechce bydlet, dost zamrzí. Při příchodu na vysokou se tedy seznamuje se svojí novou spolubydlící, která je všechno, jen ne jako její sestra, čímž začíná její poněkud rozhoupaná pouť napříč společností, světem fanfikcí i vysokou školou.

Poté, co jsem dočetla Eleanor a Park jsem byla natolik zklamaná a rozhozená, že jsem o Rainbow Rowell příliš neuvažovala. Fangirl mě ale zase na druhou stranu lákala už jen svým názvem, přestože jsem ani pořádně nevěděla, co od ní čekat - ani o čem má vlastně být. Anotaci jsem si přečetla trošku později, než jsem chtěla, ale moje skálopevné rozhodnutí, že si tuhle knihu chci přečíst, to absolutně nezměnilo. A jsem za to ráda.

Wren a Cath od paln-k
Cath je snad po všech stránkách skvělá postava. Nepovažuju ji za nějakou Mary Sue, taková opravdu není, ale rozhodně nepostrádá ani originalitu v otázce charakteru, ani zvláštní a zábavné smýšlení, které je jednoznačně jedním z faktorů, co velice kladně ovlivňují kvalitu této knihy. Autorka s postavami zjevně problémy nemá - což jsem věděla ještě před tím, než jsem se pustila do čtení, ale i tak to pro mě bylo velice milým překvapením. Ani vedlejší postavy se totiž neminuly originalitou, což správně zapáleného čtenáře jednoduše potěší. Opravdu.
S dějem jsem měla chvíli ze začátku trošku problém kvůli trošku přehnané jednoduchosti, ale ta se později vychytala, což musím autorce přičíst k dobru - tady se totiž skutečně zlepšila. Ačkoliv je tedy děj skutečně jednoduchý, nenudila jsem se. Naopak, skvěle jsem se při čtení bavila - což má za důsledek také to, že jsem Fangirl slupla na dva zátahy. Nebýt unavených očí a rozbolavěných rukou bych ji přečetla klidně i na jeden zátah, až tak moc mě bavila.

Autorčin styl psaní je stále tak trošku nevýrazný, díky čemuž na mě některé scénky působily trošku nemastně-neslaně, ale celkově vzato je celá kniha velkým krokem k lepšímu. Chyby, co jsem autorce vytýkala v její prvotině Eleanor a Park jsou prakticky pryč - a čtení téhle knihy je víc, než jen pořádný oddych. Příběh vás snadno vtáhne do světa, kterému Cath tak trošku šéfuje - a rozhodně pobaví nejednoho čtenáře. Za mě je Fangirl jasnou volbou pro dobrou, svěží a vtipnou oddychovou četbu, která jednoduše neomrzí. Jednoznačně doporučuju!