pondělí 19. září 2016

Filmovo-seriálový koutek | První dojmy - 6. série AHS a 2. série Blindspotu

Arieluma! Na Filmovo-seriálový koutek mám teď tolik materiálu, že to dopředu vidím snad na tři články... minimálně. Každopádně, začala bych s tím nejaktuálnějším - a tím jsou právě nové série American Horror Story a Blindspotu. Sice se nám k tomu brzy přidá i další seriál (Scream Queens se svojí druhou sérií) - ale už tak jsou tu dva seriály, takže jsem se rozhodla sepsat první dojmy. (Článek může obsahovat spoilery)
Shelby a Matt (Zdroj)
O tématu šesté série American Horror Story se hodně spekulovalo. Osobně jsem viděla několik vážně hodně zajímavých teorií, ale žádná z nich na výsledek nesedí. PUF! Autoři nás se svým tajnůstkářstvím opravdu vypekli. Ale upřímně? Nějak mi to nevadí.

Do poslední chvíle bylo téma nové série tajemstvím - což moji zvědavost a natěšení jenom posílilo. Musím říct, že jsem byla vážně neskutečně natěšená. Předchozí série (Hotel) byla zase o něco odlišnější, zatímco s nejnovější sérií to vypadá, že se tvůrci víceméně vrátili k původnímu stylu AHS - což se dokonale odrazilo na výsledku, alespoň v případě prvního dílu. 

(Následující část bude obsahovat spoilery na první díl) Setkáváme se s milým párem, který se stěhuje z města na venkov. Shelby (Sarah Paulson) a Matt (Cuba Gooding Jr.) koupí krásný a starý dům na samotě, kde plánují začít znovu poté, co Shelby potratila. Jí se na domu něco nezdá. Jednou uvidí jakési postavy, podruhé prší lidské zuby a později se jí dokonce někdo pokusí utopit v lázni - Matt časem najde přede dveřmi mrtvé prase... I proto se nakonec Matt rozhodne pozvat do domu svoji sestru Lee (Angela Bassett) - bývalou policistku - aby Shelby nebyla v domě sama, až bude muset pryč za prací. Podle všeho za tím stojí skupinka místních, kteří měli o koupi domu také zájem. To se ale vyvrátí díky instalaci kamer, které zachytí velkou skupinu lidí s loučemi mířících k domu... 
Poté, co Shelby a Mattova sestra Lee skončí na určitou dobu uvězněné ve sklepě a shlédnou děsivé a matoucí video, se Shelby rozhodně z domu odjet. Cestou ale srazí jakousi ženu - jakmile se za ní vydává, aby jí pomohla a odvezla ji do nemocnice, ztrácí se v lese... (Konec spoilerů na první díl)

Osobně si myslím, že první díl byl opravdu skvělý. Jeho atmosféra byla opravdu neuvěřitelná - a moc jsem si to užívala! Jestli bude celá série jako první díl, tak se bude zřejmě řadit k mým naprosto nejoblíbenějším. Celkově byl první díl zajímavý, byl napínavý, akční - a taky děsivý. Zajímavým detailem je fakt, že se s postavami setkáváme ve dvou různých rovinách - jakoby formou filmu/dokumentu anebo výslechu? Setkáváme se také s titulkem „My Roanoke Nightmare“, což podle všeho potvrzuje jednu z teorií ohledně tématu - záhada osady Roanoke. 


  
Jane a Kurt (Zdroj)
Pokračování se dočkal i skvělý seriál Blindspot, který nedávno odstartoval právě svoji druhou sérii. Ta rozhodně v akčnosti ani dramatu nezůstává pozadu za první sérií - dost přímo na ni navazuje a už z prvního dílu je dost dobře vidět, že postavy po událostech z předchozí série prošly určitým vývojem, který je podstatně poznamenal.

(Následující část bude obsahovat spoilery na konec první série)
Ze všech nejvíc detektiva Kurta, který k neznámé Jane opravdu přilnul s domněním, že je to jeho dávná kamarádka z dětství - Taylor. To se ale nakonec vyvrátilo jeho hrůzným nálezem Taylořiných ostatků na místě, které mu před svojí smrtí prozradil jeho otec, když se doznal k její vraždě. (Konec spoilerů)


Hodně se mi líbí to, že člověk vážně nemusel příliš čekat, aby viděl důsledky z předchozí série. Opustily nás hned tři postavy - a každá zanechala svoji stopu v důsledcích. Jedna z nich bohužel ovlivnila i Kurtův tým, který teď Jane vidí jako vražedkyni. Jakmile Jane uprchne z vězení, kde ji mučí za účelem výslechu - vydávají se ji hledat, protože by mohla pomoct objasnit mnohem větší zločiny, než na jakých doposud pracovali. 
Jane v minulé sérii přišla nejen o iluze o svém původu, ale i o přátele, lásku a svobodu. Nějakým způsobem ji to ale žene dál, což je rozhodně jeden z důvodů, proč ji mám tolik ráda. Její charakter a výdrž jsou jednoduše obdivuhodné - stejně jako obětavost. O to zajímavější jsou situace, kdy se setkává se starým týmem, který ji teď... nenávidí. Bohužel tak trochu právem. 

Blindspot nasadil už v prvním dílu opět známé a svižné tempo, které sviští akcí, záhadami i emocemi. Jednoduše řečeno - první díl rozhodně nezklamal! Očekávám, že to ostatně celá druhá série.

Znáte/sledujete některý z těchto seriálů?
Když tak pište do komentářů ^^

7 komentářů:

  1. Sleduji tedy jen AHS a s novým dílem jsem velmi spokojená :) Předešlou sérii (Hotel) jsem ani nedokoukala, viděla jsem první díl a prostě mě to nějak oproti předchozím sérií nechytlo. Tak trochu jsem se bála, že šestá série bude stejná. Opravdu mě ale velmi mile překvapila a jsem zvědavá, co se bude dít dál... :)
    Ohněm políbená

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten Hotel byl už opravdu jiný, než ty ostatní série... Jakože mě se třeba líbil, ale v porovnání se zbytkem opravdu pokulhával :D Tahle nová série ale vypadá fakt dobře, taky jsem zvědavá na to, co se bude dít dál :)

      Vymazat
  2. Mě strašně AHS láká, ale jelikož vyloženě nesnáším horory, protože jsem příšernej strašpytel, tak jsem se ještě nerozhoupala :/ :D

    Simply Janet

    OdpovědětVymazat
  3. My si AHS chceme pozrieť pekne ako partia, len sa nevieme nejak skonsolidovať a dohodnúť sa na konkrétnom mieste a čase :D Všetci sme rozlietaní :D No už sa na to riadne teším :)

    Viallen z http://all-dreams-are-real.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  4. Jéé tak to je něco pro mě :D Závislák na seriály. :D O těchto seriálech jsem zatím jen slyšela, ale AHS jsem měla už možnost vidět. :) Moc pěkně napsaný článek. :) www.fitfoodhealthy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Nie som fanúšikom AHS a dokonca som si to nepozrela ešte ani raz. Ale keď tak o tom počúvam z každej strany, možno to predsa len skúsim ʕ•͡ᴥ•ʔ

    * Le blog de la Licorne *

    OdpovědětVymazat
  6. Ani jeden ze seriálů nesleduji. Ale nedám dopustit na Hvězdnou Bránu, Hospodu, Doktora Who nebo detektivku Hercule Poirot :)

    OdpovědětVymazat