úterý 19. prosince 2017

Recenze: Manolito a blbeček - Elvira Lindo

 Hledáte knihu vhodnou i pro ty nejmenší? Pak jste na správném místě! Dnes se podíváme na knihu Manolito a blbeček, kterou mi k recenzi darovalo nakladatelství Omega. A věřím tomu, že by se mohlo jednat o perfektní dárek!







Výsledek obrázku pro Manolito a Blbeček

Počet stran: 232
Vazba: Hardback s přebalem
Nakladatelství: Omega
Rok vydání: 2017

Manolito a blbeček je šestý díl z úchvatné série naprosto (ne)obyčejného kluka, který skrz své knihy prožívá svá první a jedinečná dobrodružství. Tentokrát však Manolita čeká mnohem větší výzva, než sám čekal. Malý bratr a hromada dobrodružství, kterou s tímhle malým kamarádem prožije.

Ačkoliv jsem nikdy zpětně nezatoužila po čtení knih pro děti, jakmile mi zrak padnul na Manolita, cosi mi řeklo, že by to možná mohla být trefa do černého. Jde o poměrně oblíbenou knihu, nejen u nás, ale i ve světě, proto jsem se rozhodla zariskovat a knihu zkusit. Zpočátku to možná nebyl nejlepší nápad, ale později jsem si čtení začala skutečně užívat.

Manolito spolu se svým bráchou jsou nezastavitelná dvojka. Sice se mezi nimi musí zákonitě objevit nějaké ty neshody, menší problémy a potíže, přesto občas vyjde najevo i jejich vzájemná láska a příbuznost. Sice je Manolito mnohem starší než onen prcek, ale to nikomu nezabrání v tom, aby spolu nemohli začít nějaké to dobrodružství.

Manolito je nehledě na jeho občasné vrtkavé nálady skvělý průvodce knihou. Umí se dobře vyjádřit, působí až vtipně přemoudřele a pro mladší čtenáře se musí zákonitě stát i oblíbenou postavou, nejenom kvůli svému charakteru. Knihu ještě vylepšují některé jeho hlášky, které jsou nezapomenutelné.
Co se týče ostatních postav, i zde je velký počet různých lidí, nejen z jeho rodiny a okolí, kteří dokáží zaujmout na první pohled.

Kniha je psaná v ich formě, tudíž se čtenář dokáže snadno vžít do samotného Manolita a jeho příběhu. Jde o dobře promyšlený krok autora, který tak dostal šanci knihu vylepšit skrz čtivost. Nebudu lhát, kniha se mi četla hodně dobře, přesto, samotná zápletka mi zkrátka nesedla. Poprvé jsem se při čtení této série i nudila, naštěstí to ale zachránila druhá polovina knihy, kde se děj pořádně rozjel a vrátil do starých kolejí.

Prostředí knihy je moc hezky vykresleno, dokonce i poměrně detailní, což pro mě bylo překvapením. Samotný svět mi trochu připomíná slovní spojení „svět viděný dětskýma očima“. Manolito totiž reaguje na dění kolem sebe a je velmi zvláštní vidět jeho názory a reakce na jednotlivé situace, a dokonce i lidi.

Pokud hledáte dárek pro nejmladšího z rodiny, jsem si jistá, že Manolito a blbeček, nebo vůbec jakákoliv kniha z této série by mohla být tím pravým. Jedná se o jednoduchou a zábavnou četbu, která rozhodně vyčaruje úsměv na většině dětských tvářích. Doporučuji!


3/5


Za poskytnutí knihy děkuji Nakladatelství Omega
Více o knize naleznete na stránkách - knihyomega.cz
Knihu můžete zakoupit ZDE

Zdroj 1

0 komentářů:

Okomentovat