sobota 7. dubna 2018

Hromádka minirecenzí #1

Zdravím Vás u prvního článku, kde se hromadně podíváme na 3 knihy, které jsem v nedávné době četla. Dnes půjde o anglické tituly, některé známé, jiné naopak ne. Tímto bych i chtěla čtenáře nalákat, aby se pouštěli do knih v originálu. Stojí to za to! 



Cinder (The Lunar Chronicles, #1)My Lady Jane (The Lady Janies, #1)State of Sorrow

Cinder | My Lady Jane | State of Sorrow

Výsledek obrázku pro cinder fan artKdo by neznal perfektní sci-fi sérii, která je na motivy princezen? Cinder byla jednou z prvních knih tohoto žánru, kterou jsem kdysi dávno (možná pět let zpátky) četla a naprosto si jí zamilovala. A proto jsem se po čase rozhodla si knihu pořídit v angličtině, což byl pravděpodobně ten nejlepší nápad, který jsem kdy měla.

Předem varuji, že angličtina, kterou je Cinder psaná, je pro středně pokročilé. Pokud chcete s čtením v angličtině začít, nepouštějte se do ní okamžitě, ale radši až po čase. Objevuje se zde mnoho záludných slov (přeci jen jde o sci-fi) a připravte se na to, že ne všemu budete rozumět. A ne ve všem vám pomůže překladač. 

Příběh Cinder a Kaie je neuvěřitelně sladký, jako napínavý. Jelikož jde o re-telling na Popelku, setkáme se zde nejen se zlou matkou a sestrami, ale i s královnou, která jako hlavní záporačka bude mít prostor především v dalších dílech.

Nemůžu si pomoct, ale číst Cinder v originále pro mě bylo naprosto úžasné. Čtení jsem si užívala více, příběh jsem si vychutnávala a nehledě na počet stran mi i překvapivě rychle ubíhalo. Nemá příliš stran, proto jestli chcete ušetřit, doporučuji si pořídit paperback, který skvěle padne do ruky a je levný a lehký.

CinderMy Lady Jane | State of Sorrow

Pokud jste zatím neslyšeli o téhle úchvatné historické konině (fanoušci knihy pochopí), rozhodně byste se měli stydět. My Lady Jane patří mezi knihy, které byste si neměli nechat ujít, obzvlášť, jestli máte náladu na šílené dobrodružství a ještě šílenější postavy.

Tohle není knížka o kdoví kom. Jane je anglická lady, hrdá, silná a příliš vzdělaná. Rozhodně příliš vzdělaná, než aby si zasloužila vzít si za manžela koně. KONĚ. Gifford G je syn anglického poradce, jehož neoblíbenější zálibou jsou jablka a rychlé běhání. Přes noc je mužem, přes den koněm a naprosto mu to vyhovuje. Alespoň do doby, než potká Jane. Poté je nucen přehodnotit seznam svých oblíbených věcí. A korunku tomu nasadí anglický král - Edward, který umírá a na krk mu mimo smrti dýchá i nebezpečí ze strany jeho poddaných.
Výsledek obrázku pro my lady jane fan art

Angličtina v knize je jednoduchá, doporučuji tedy My Lady Jane pro začátečníky. Objeví se zde i pár složitějších částí/slov/vět, ale s případnými problémy vám pomůže překladač nebo slovník, protože zbytek knihy je psán velmi jednoduše. A díky tomu se kniha (alespoň pokročilým) bude číst rychle a dobře. Pro mě to byl skvělý odpočinek, protože jsem nad knihou nemusela příliš přemýšlet.

My Lady Jane jsem v češtině nečetla, tudíž nemohu posoudit, které vydání se mi líbilo více. Ale z anglického jsem byla unesená. Mnoho vtipných scén, napínavá atmosféra a postavy, které si zamilujete.

Cinder | My Lady Jane | State of Sorrow

Ke knize State of Sorrow jsem se dostala naprostou náhodou - skrz Fairyloot balíček za měsíc březen, kde byla kniha přiložená. Do té doby jsem neměla jediné tušení o její existenci. Což by byla velká škoda.

Předem upozorňuji, že angličtina v knize je velmi těžká. Knihu doporučuji pouze pro pokročilé. Jedná se o fantasy, ve kterém se vyskytuje hodně složitých slov, s kterými se běžně nesetkáte a celé odstavce by vám vůbec nemusely dávat smysl.

Výsledek obrázku pro state of sorrowSorrow je poslední z rodu Ventaxisů, má jediný úkol. Spravovat království Rhannon za svého otce, který se i po tolika letech stále nesmířil se ztrátou jeho syna Maela a propadl závislosti na drogách. Od té doby království Rhannon umírá a jediná naděje pro lid i zemi je Sorrow, jeho nemilovaná dcera, o kterou nikdy nestál. Sorrow se připravuje na převzetí vlády pro otci, ale tehdy se vše změní. Co když její bratr nikdy nezemřel? A co když je nyní zpátky?

V knize je hlavním námětem politika a podle toho to také minimálně prvních deset kapitol vypadá. Protože děj je suchý, ničím ozvláštněný a jedinou světlou stránkou knihy jsou občasné zvraty, které ale nejsou příliš podstatné. Vše se změní po desáté kapitole, která celý děj obrátí naruby a veškeré stránky po tom doslova hltáte, jak moc jste k příběhu připoutáni a chcete vědět více. Napětí, bojové scény, ale i pá romantických scén vás budou vést až ke konci, který vaše srdce rozdrtí napadrť. Nebýt začátku, tuhle knihu bych milovala, protože děj byl od onoho převratu bez jediné chybičky a perfektní. 

Pokud tedy máte chuť na menší výzvu, doporučuju si State of Sorrow sehnat a hlavně to s ní zpočátku nevzdávat, jako jsem to měla v plánu já. Děj se skutečně brzy rozjede a potom se jedná o neuvěřitelně dobrou knihu. Ideální pro fanoušky fantasy, smíchaného s kapkou dystopie, kteří nemají zájem o klišoidní romantické knihy.

Tak, to byla dnešní hromádka mini-recenzí. Četli jste nějakou z knih? Líbila se vám? -A.

0 komentářů:

Okomentovat