sobota 4. června 2016

Filmovo-seriálový koutek | Záměna (Switched at Birth)



Seriálové zvíře Azzie se znovu hlásí s menším typem na skutečně zajímavý seriálový kousek o originálním námětu, kterým je záměna dvou dívek už krátce po jejich narození. Poutavý, se skvělými postavami - to je Switched at Birth. V českém znění nese prostý, výstižný název - Záměna.

Jedna záměna...
Dvě rodiny, dvě různé dívky a dva naprosto rozdílné životy.




To všechno se obrátí vzhůru nohama, když se Bay a Daphne dozví, že po jejich narození došlo v nemocnici k záměně a ony celý dosavadní život vyrůstaly v rodině někoho jiného. Lidé, které považovaly za svoje rodiče vlastně ani jejich rodiči nejsou - a když se poprvé obě dívky setkají, zapřádá se spletitá síť zapeklitých situací, které dokáží ztížit život nejen náctiletým dívkám, ale i jejich dosavadním rodinám. Když se obě rodiny rozhodnou pro společné soužití, aby se navzájem všichni poznali, všechno se začne ještě více vyostřovat. A to jak pro neslyšící Daphne, tak pro temperamentní Bay, která technicky ani netuší, jak vypadá její biologický otec.

Switched at Birth/Záměna je povedený seriálový kousek, který je okořeněný i příměsí světa neslyšících - sama jedna z hlavních hrdinek je neslyšící Daphne, jejíž herečka má skutečně sluchový handicap, což je skutečně zajímavé. Po námětové stránce je to po delší době zase něco jiného, než se aktuálně většinou vídá. Dalo by se to označit za štítek „ze života“ protože podobná záměna se může stát kdykoliv a kdekoliv, chyby se dějí pořád. Na druhou stranu může celá záležitost se záměnou působit poněkud nepravděpodobně, nereálně a lehce přitaženě, takže to jednoznačně nebude seriál pro každého. Také zklamu nadšence do akce a podobně, protože se tu setkáváme hlavně se zápletkou, co se týče vztahů mezi jednotlivými rodinami, samotnými dívkami a jejich přehmaty v lásce i škole.

Ke Switched at Birth/Záměně (jsem zvyklá na Switched at Birth, z nějakého důvodu si nemůžu pořádně zvyknout na onen český název) jsem se dostala čistou náhodou – tuším, že jsem na něj narazila přes Facebook, ale jistá si nejsem. Jsem skutečně veliká fanynka do seriálů, takže mám dokonce i seriálový plán týdne - pondělí patří neoficiálně The Walking Dead, na úterý jsem si vybrala Glee (ačkoliv jsem se stejně sekla u druhé série, tuším), ve středu bývá oficiálně Arrow a The 100 (nebo chcete-li česky Prvních 100), na čtvrtek bývalo oficiálně American Horror Story, ale neoficiálně čtvrtek patří právě Arrow a The 100, protože se na každý seriál musím dívat s denním zpožděním na internetu... a mohla bych klidně pokračovat, ale samotné vypisování seriálového týdne je zbytečné a ještě ke všemu vyčerpávající. Zůstaňme tedy u Switched at Birth.

Aktuálně jsem se dopracovala k desátému dílu první série, což je pro mě veliká výhoda vzhledem k tomu, že jsou série hned čtyři. Také tuším, že má jedna série mnohem více dílů, než je tomu u jiných seriálů, na které se obvykle dívám, ale jistá si nejsem. Každopádně mě tenhle seriál chytl už při první epizodě. Bylo pro mě neskutečně snadné propadnout figurujícím postavám, a ačkoliv jsem některé z nich už stihla za těch deset epizod nenávidět, neustále se vrhám na další díly v záchvatu seriálového nadšení. Provedení námětu bylo od začátku opravdu povedené, jen se s každým dalším dílem začínám lehce obávat, že by časem mohlo začít pokulhávat. Vystavět totiž seriál čistě na pocitech a životech dvou dospívajících dívek by totiž neznělo příliš zábavně. A i samotná tématika záměny po narození se časem jednoduše okouká, takže uvidíme, jak si s tím tým poradil, protože je to vskutku celkem veliké sousto.

V případě hereckého obsazení jsem skutečně ohromená. Všichni herci jsou mi skutečně sympatičtí, nejvíc pak herec Sean Berdy, který ve Switched at Birth/Záměně hraje hluchého kamaráda jedné z hlavních hrdinek (taktéž hluché Daphne, kterou hraje herečka Katie Leclerc) Emmetta Bledsoa. Samotná postava Emmetta mě opravdu ohromila, což je také jeden z největších důvodů, proč jsem tomuto seriálu tak snadno propadla. Mám spoustu oblíbených postav, ale Emmett je zkrátka zlatá třešnička na mém oblíbeném seriálovém dortu. Oblíbila jsem si i druhou hlavní hrdinku a její herečku Bae (herečka se jmenuje Vanessa Marano, objevila se i ve známějších seriálech jako je Beze stopy nebo Dexter).


Switched at Birth/Záměna je povedený seriál plný emocí, zajímavou zápletkou
a velice sympatických postav, které si jistě získají vaši přízeň.



0 komentářů:

Okomentovat